بیماری که هرگز والدین انتظار مواجهه فرزندشان با آن را ندارند

 در همه کتابها و نوشته های قدیم و جدید می خوانیم که والدین عاشق فرزندانشان هستند. این جمله نه شاعرانه که ملموس و تغییرناپذیر است. جمله ای که زمان و تغییرات سیاسی و رشد اندیشه و تحصیلات در جابجایی جایگاهش نمی تواند نقشی ایفا کند. فرزندان، بخشی اجتناب ناپذیر از والدین هستند و طبعا هرگز کسی در اندیشه بیماری عضو عزیز روح و جانش از پیش نبوده و نیست. متاسفانه آمار فزاینده بیماری ها از بدو تولد نکته ای است که اکثر والدین متحیرانه و گاه نسنجیده با آن برخورد می کنند. احساساتی چون خشمی غیر قابل کنترل و گاه همراه با گناهی که جز تشدید فشارهای روحی پیامدی به همراه ندارد. آتیسم یکی از این بیماری هاست که جهان پزشکی برای کاهش اثرات و مدوای آن تلاش می کند.

در اطلاعیه سازمان بهداشت امریکا که در تاریخ ۳۱ اکتبر، منتشر شده می خوانیم که: آزمایشاتی بر روی ۸۶۲ نفر ۲۱ ساله انجام شد (کسانی که همگی در زمان تولد وزنی زیر ۴ و نیم پوند داشتند) پزشکان متوجه شدند که در این افراد ۵ برابر احتمال ابتلا به آتیسم، بیشتر از افراد دیگر است. این در حالی است که از هر ‎ ۱۵۰نفر در دنیا، امکان ابتلا به بیماری آتیسم در یک نفر وجود دارد و تشخیص سریع آن می‌تواند در روند بهبود زندگی این افراد موثر باشد. و البته این آمار در نقاط مختلف دنیا متفاوت می نماید چنانکه در رویترز می خوانیم بیش از ۲ و نیم درصد کودکان در کره جنوبی مبتلا به آتیسم هستند و آتیسم در پسران سه تا چهار برابر بیشتر از دختران دیده می شود.

در اینجا می توانیم بیمه ای را به شما معرفی کنیم که می توان توسط آن تحت پوشش بیمه تا ۳۲ مورد بیماری سخت قرار گرفت و ضمنا پس انداز مناسبی هم بدون  پرداخت مالیات داشت.  بیمه بیماریهای سخت مخصوص کودکان از ۱ ماهه قابل صدور است. صاحب بیمه نامه می تواند فرد دیگری بالای سن ۱۸ سال نظیر پدر و مادر بچه باشد.

اعتبار این نوع بیمه طبق مفاد بیمه نامه، تا سن ۱۰۰ سالگی و مقدار بیمه نامه می تواند بین ۲۵۰۰۰ دلار تا حداکثر ۲۵۰۰۰۰ دلار برای بچه ها باشد. و مطلب مهم دیگر اینکه حق پرداختی بیمه نامه در طول زمان تغییر نخواهد کرد و از یک عدد ثابت اولیه جهت پرداخت حق بیمه نامه (Premium) پیروی کرده و ضمانت شده است. مواردی نظیر نرخ تورم و طول عمر تاثیری در نرخ پرداخت حق بیمه نامه نداشته و ندارد.

از طرفی دیگر دسته بندی های قیمتی به سه صورت ۲۵۰۰۰ دلاری، ۵۰۰۰۰ دلاری و ۱۰۰۰۰۰ دلاری به بالا در این نوع بیمه نامه و بهترین حالت قیمت را در بر دارد.

از مزایای این نوع بیمه نامه دو نوع حق پرداخت است:

۱ـ شما می توانید تمام طول عمر پرداخت کرده و از پوشش بیمه فوق برخوردار شوید.

۲ـ شما حق انتخاب پرداخت فقط ۲۰ سال را دارید و دیگر نیازی به پرداخت نیست و تمامی عمر فرزندتان بیمه است. و نکته مهم دیگر حتی در صورت نیاز می توانید که پولهای پرداختی خود را پس بگیرید.

قرار نیست با کسب این بیمه به خود بگوییم فرزندم بیمار خواهد شد، قرار است خود را برای رویارویی با هر اتفاق غیر منتظره آماده سازیم و پس اندازی جانبی برای هر نوع استفاده ای داشته باشیم.

 

 *محمد رحیمیان کارشناس ارشد بیمه و سرمایه گذاری و عضو رسمی انجمن Advocis  به شماره ثبت: ۲۰۶۵۸۱۷ مشاورین متخصص بیمه و امور مالی کانادا است.

www.insufin.ca

www.youtube.com/ sherkatbime