همانگونه که همگان واقف هستند سفر در افراد تغییرات زیادی به وجود می آورد. اگر دقیق تر به خودمان نگاه کنیم می بینیم با مهاجرت که سفری طولانی محسوب می شود هر یک دچار تغییرات خاصی شده ایم. دنیای امروز ما قطعا با آنچه در پشت سرمان بوده تفاوت کرده. بسیاری از علایق گذشته مان را از دست داده ای  جذب افکار جدیدتر و رفتار موردپسند جامعه میزبان شده و در مجموع، انسانی با فاصله عمیق از خود دیروزیمان شده ایم. البته همه اینها هدیه کشور جدید نیست که باید گفت رشد فکری، گذر سن، روابط اجتماعی و مطالعات به روز تا حدود زیادی در این تغییر موثر می باشد. شاید اگر من و شمایی که سالهاست به ایران سفر نکرده ایم به آنجا برویم متوجه این تفاوت فکری و رفتاری شویم. اما آنچه از هر کجای این دنیا سر دربیاوریم عوض نشدنی است رابطه عمیق والدین و فرزندان است که مرور سن و رشد فکری در آن دخلی ندارد. می توان گفت در هر دو سوی این زنجیر زیبای عاطفی تمایل دوباره زیستن در کنار هم وجود داشته و مسافت، هرگز نتوانسته از میزان این احساس بکاهد.

از داستان گرفتن ویزای ۱۰ ساله برای والدین مدت زیادی نگذشته. تقریبا هر شخصی که پدر و مادری در قید حیات و دارای سلامت نسبی جسمی دارد به فکر استفاده از این موقعیت است. موقعیتی که در آن والدین تا ۱۰ سال از گرفتن ویزای مجدد برای دیدار فرزندانشان معاف شده و قادر هستند در طی این مدت هر زمان که مایل باشند به کانادا بیایند.

از آنجا که این ماجرا هنوز تازه است سئوالات زیادی در اذهان به وجود آورده. آیا سن و شرایط والدین در اخذ این ویزا تاثیرگذار است؟ ما به عنوان دعوت کننده چه شرایطی باید داشته باشیم؟ مدارک لازم برای چنین دعوت نامه ای شامل چه چیزهایی است؟ بیمه چنین ویزایی چگونه باید باشد؟ والدین ما با این ویزا چند مرتبه می توانند به کانادا بیایند؟ آنها چقدر می توانند اینجا بمانند؟ معنای ویزای ۱۰ ساله چیست؟ در صورتی که والدین ما، زودتر از یکسال مایل به برگشت به ایران بودند، تکلیف بیمه خریداری شده چه خواهد شد؟ بیمه سوپر ویزا چه چیزهایی را پوشش خواهد داد؟ آیا از هزینه های درمانی در کانادا اطلاع کافی داریم؟ همه و همه سئوالاتی هستند که به دنبال اعلام سوپر ویزا به ذهن خیلی از ما رسیده است.

روز شنبه ۲۱ ژانویه سمیناری به همین منظور برگزار می کنیم. دراین سمینار مشاور حاذق مهاجرت مهمان ماست که حضور وی می تواند تمام راه دعوت از والدین را از ابتدا تا گرفتن ویزا برایتان بازگو نماید و ما نیز پاسخگوی شما در خصوص بیمه مورد لزوم هستیم.

 اطلاعات بیشتر در خصوص این سمینار را در صفحه ۳۱ مشاهده فرمایید. منتظر دیدار شما عزیزان هستیم.

*محمد رحیمیان کارشناس ارشد بیمه و سرمایه گذاری و عضو رسمی انجمن Advocis  به شماره ثبت: ۲۰۶۵۸۱۷ مشاورین متخصص بیمه و امور مالی کانادا است.

www.insufin.ca

www.youtube.com/ sherkatbime