شهروند ـ آرش عزیزی: ۱۳ پروژه‌ی زیرساختی ریچموند هیل که برای انگیزش اقتصاد آغاز شده بود به اتمام رسید در حالی که ۵/۵ میلیون دلار از بودجه‌ی اختصاصی به آن‌ها نیز اضافه آمده است. دانیل اولدینگ، مدیر ابتکارات استراتژیک شهرداری ریچموند هیل، هفته‌ی گذشته با انتشار گزارش نهایی مربوط به این پروژه‌ها گفت آن‌ها بر «نسل‌های متمادی» این شهر تاثیر خواهند گذاشت.

آخرین ساخت و سازهای مربوط به این پروژه‌ها که با پول مشترک دولت‌های فدرال، استانی و شهری ممکن شدند در ماه اکتبر سال آینده تمام شده بود. از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به دو زمین فوتبال مصنوعی، زمین تنیس «کرازبی پارک» و خطوط دوچرخه‌سواری در سراسر شهر اشاره کرد.

برای این پروژه‌ها مجموعا ۲۹/۵ میلیون دلار اختصاص داده شده بود که تنها ۲۳/۹ میلیون دلار آن خرج شد.

بودجه به طور مساوی بین ۱۰ پروژه‌ از ۱۳ پروژه پخش شد، اما در پروژه‌هایی که شامل ساخت و ساز راه می‌شدند شهرداری می‌بایست بیش از ۵۰ درصد هزینه‌های ساخت ساز را پرداخت می‌کرد.

این پروژه‌ها بخشی از «طرح عمل اقتصادی» دولت محافظه‌کار استفن هارپر بود که در پی بحران مالی جهانی در سال ۲۰۰۸ به اجرا درآمد تا انگیزشی به اقتصاد کانادا بدهد و از ورود آن به رکود جلوگیری کند.

شهرداری ریچموند هیل، مثل بقیه‌ی شهرهایی که پولی اضافه آورده بودند، تلاش بسیاری کرده تا اجازه‌ی خرج آن برای پروژه‌های دیگر را از دولت‌های درگیر به دست بیاورد، اما این تلاش ها تا به حال برای هیچ یک از شهرداری‌ها خیلی موفق نبوده است.

خود شهرداری مجموعا برای این پروژه‌ها ۹/۵ میلیون دلار خرج کرد و بقیه‌ی‌ آن‌را سایر سطوح دولتی پرداخته‌اند.