شهروند ـ فرح طاهری: بیست سال پیش بود که برای اولین بار، کودکان مدرسه فارسی به مدیریت پری میثاقی، نوروز را در جایی دور از کشور مادری شان جشن می گرفتند، و در طول این بیست سال این رسم نیکو همچنان بی وقفه ادامه داشته است.

جمعه دوم مارچ ۲۰۱۲، ساعت ۶ بعدازظهر در سالن ورزشی مدرسه تورن لی، بیش از ۶۰۰ تن از کودکان و اعضای خانواده هایشان جمع شده بودند تا بیستمین سال برگزاری نوروز در مدرسه فارسی را جشن بگیرند.

جشن مدرسه فارسی تورن لی مثل همیشه پر از رنگ بود و رقص و موسیقی

در این جشن همچون سال های گذشته، مدیر مدرسه تورن لی، نوروز را تبریک گفت و از خدمات آموزگاران و مدیر مدرسه فارسی خانم میثاقی تقدیر کرد.

دکتر رضا مریدی نماینده مردم ریچموندهیل در مجلس استانی انتاریو نیز طبق رسم دوران نمایندگی اش، در این جشن حضور یافت و برای تداوم و حضور بیست ساله ی مدرسه فارسی به دست اندرکاران بویژه خانم میثاقی تبریک گفت. 

خانم مشهدی زاده یکی از آموزگاران متنی را در سپاس از خانم میثاقی خواند:

به راستی کدامین کلام می تواند شکوه۲۰ سال تلاش برای آموزش و اعتلای فرهنگ نوباوگان ما را بسراید. ۲۰ سال پیش با همت و تلاش مادری مهربان، آموزگاری دلسوز و انسانی آزاده که بیش از هر چیز به کودکان ایرانی می اندیشد، این اولین مدرسه فارسی در منطقه ی یورک بنا گذاشته شد.

بسیاری از کودکان با خواندن شعر و ترانه و نواختن ساز و رقص در جشن نوروز شرکت داشتند

۲۰ سال پیش خانم پروانه میثاقی با هدف آموزش زبان شیرین فارسی و سنت های ایرانی، به فرزندان ایرانی که در کودکی ایران را ترک گفته و یا در غربت پا به جهان گذاشته اند، اقدام به گشودن این مدرسه کرد، با این امید که آشنائی با جنبه هائی از فرهنگ ایران عشق آن سرزمین را در دل نونهالان ما بپروراند.

خانم مشهدی زاده در پایان از طرف خود و دیگر همکارانش در مدرسه فارسی از خانم پروانه میثاقی تشکر کرد و برای ۲۰ سال تدریس و مدیریت موفقیت آمیز به ایشان تبریک گفت.

کودکان آن روزها، امروز زنان و مردان جوانی هستند که در سال های مختلف دانشگاه تحصیل می کنند. در ادامه برنامه تعدادی از آنها ـ پردیس، شقایق، گیتا، شقایق بهروان، رعنا، میلاد ـ با تقدیم شاخه گلی به خانم میثاقی از زحمات او در امر آموزش فارسی سپاسگزاری کردند.

بعد هم برنامه های هنری بچه ها در قالب شعرخوانی، ترانه، رقص، نمایش، نواختن ساز و … اجرا شد و با استقبال بسیار خانواده های حاضر در سالن روبرو شد.

شایسته است در این بیستمین سال برگزاری جشن نوروزی نام افرادی که زحمت کشیدند و این جشن را برگزار کردند، در اینجا برده شود:

گروه همیاران: خانم ها ایرانشاهی، شبابی، ذاکر، شرفی، بهرامی، خجسته و آقایان اردلان، یزدانی و قاسمی

گروه نوجوانان داوطلب: پرستو، سارا، نیکا، حورا، ملیکا، تینا، طرلان، یاسمن، کیانا، مهیار و آرمان

آموزگاران کمکی: خانم ها اعیان، مکی، صانعی نژاد، بهبودی، امیری و گلچین.

دیگر دست اندرکاران: خانم مریم عزی، آقای سامان تفرشی، خانم مشهدی زاده، تاجیک، بهرامی و آقای سیامک

آموزگارانی که شاگردانشان به کارگردانی آنان بر روی صحنه برنامه اجرا کردند عبارت بودند از خانم ها: حسین زاده، زند، مشهدی زاده، تشتیزی، بابایی، کاشانی، فتاحی، عطاردی (چرمچی)، تاجیک، پگاه بابایی، شجری، فرهادی، دارابی (بابایی)، شوکت، یوسفی پور، راسخی، سقراطی، ستوده.

و البته هماهنگ کننده ی تمامی این ها خانم پری میثاقی مدیر مدرسه فارسی تورن لی بود که بیست سال پیش این مدرسه را در منطقه ی یورک بنیان گذارد.

 

خسته نباشید خانم میثاقی! انرژی و حمایت مثبت جامعه ی ایرانی پشت و پناهتان، تا همچنان سال های بیشتری این روز را تکرار کنید و جشن بگیرید.