کاوه شهروز، فرخ زندی، صمد اسدپور، دیوید موسوی، داود کفایی اعضای هیئت مدیره جدید کنگره 

  یکشنبه ۲۹ اپریل ۲۰۱۲، انتخابات کنگره ایرانیان کانادا برای انتخاب پنج عضو هیئت مدیره در سالن اجتماعات مرکز امور شهری نورت یورک برگزار شد.

در چهارمین مجمع عمومی کنگره بیش از ۳۰۰ تن شرکت داشتند که از این تعداد ۲۷۷ تن حق رای داشتند و بقیه به عنوان ناظر در سالن حضور داشتند.

ثبت نام برای دریافت برگه های رای کمی طولانی شد و برنامه با ساعتی تأخیر  پس از ساعت ۴ با خوشامدگویی بهنام اصفهانی زاده که سمت ریاست کنگره را تا آن روز به عهده داشت، آغاز شد.

کاندیداهای کنگره ایرانیان کانادا از راست: احمد دولت آبادی، دیوید موسوی، فرخ زندی، داود کفایی، صمد اسدپور، کاوه شهروز، نسرین جوانفر

از اعضای هیئت مدیره در مجمع عمومی هشت تن حضور داشتند: شعله خلیلی، نیاز سلیمی، مهرداد خلیلی، محمد تاج دولتی، علیداد مافی نظام،  احسان میردامادی، علی کجباف و بهنام اصفهانی زاده.

اصفهانی زاده گفت: «یکی از بزرگترین دستاوردهای کنگره ایرانیان کانادا در چهار سال گذشته این است که وجود دارد و این اسم، اسمی ست که می تواند برای سال های آینده وجود خودش را به جامعه ی کانادایی نشان دهد و بتواند منافع جامعه ایرانی در کانادا را حفظ کند.»

بهنام اصفهانی زاده ضمنا اعلام کرد که خبر بد بسته شدن بخش ویزای سفارت کانادا در تهران رسیده است که در این صورت خانواده های ایرانیان کانادا برای گرفتن ویزا باید به ترکیه بروند.

او اظهار امیدواری کرد که هیئت مدیره ی آینده بتواند با ارتباط با دولت کانادا این مشکل را برای ایرانیان حل کند.

در ادامه نیاز سلیمی مسئول امور مالی و مدیر اجرایی کنگره ضمن ابراز خوشحالی از استقبال خوب ایرانیان از انتخابات کنگره، گفت: هیچ سازمان اجتماعی بدون حمایت جامعه ای که این سازمان مدعی خدمت به اوست، نمی تواند گسترش پیدا کند و مفید باشد و ادامه دهد. من امیدوارم این استقبال و توجه که متاسفانه در یکی دو مجمع عمومی گذشته کمرنگ شده بود، ادامه پیدا کند و حمایت شما پشتیبان هیئت مدیره ی جدیدی باشد که از فردا شروع به کار می کند. بخشی از آن عزیزان جدید هستند و بخشی الان حضور دارند و دوره ی خدمتشان تمام نشده.

بهنام اصفهانی زاده رئیس وقت کنگره ایرانیان کانادا

سلیمی در ادامه گزارش مالی کنگره را خواند و با طنز گفت: مسئولیت من در امور مالی بسیار کم زحمت بود برای اینکه در دو سال گذشته چیزی به نام پول در خزانه ی کنگره ی ایرانیان کانادا وجود نداشت. مخارج کم کنگره که شامل خط تلفن و سرور اینترنتی بود را خود هیئت مدیره پرداخته. الان پول کمی وارد صندوق شده که آنهم باز مدیون استقبال یکی دو هفته ی اخیر اعضای جدیدی ست که به ما پیوستند و حق عضویتشان را پرداختند.

سلیمی گفت: در حساب پی پل کنگره ۱۵۵۵.۲۹ دلار موجود است. حساب جاری کنگره ۱۳۵.۳۰ دلار موجودی دارد. و ۶۳۰ دلار وجه نقد است که از جاهای مختلف رسیده. مجموع پولی که در کل وجود دارد ۲۳۲۰.۵۹ دلار ولی مقداری هم بدهی داریم به اعضای هیئت مدیره برای مخارج تلفن و سایت و هزینه های گرفتن سالن در دو سال گذشته.

در ادامه ی جلسه، قرار شد سه لایحه برای تصویب اعضای کنگره مطرح شود. یکی از آنها این بود که تعدادی از کاندیداهای عضویت هیئت مدیره براساس اساسنامه ی کنگره، شرایط کاندیداتوری را نداشتند چون عضویت شان در کنگره به یک سال نمی رسید. به همین منظور پذیرش این افراد فقط برای یک بار به تائید اعضای کنگره گذاشته شد و افراد صاحب رای با بالا بردن برگه های رای این طرح را تصویب کردند.

اعضای هیئت مدیره کنگره ایرانیان کانادا از راست: نیاز سلیمی، شعله خلیلی، محمد تاج دولتی، مهرداد خلیلی، علیداد مافی نظام، احسان میردامادی

دومین طرح، الزامی کردن انتخاب هیئت مشاوران بود که در حال حاضر تعداد بیست نفر هستند که توسط هیئت مدیره ی وقت کنگره انتخاب شده اند. هر هیئت مدیره ای می تواند هیئت مشاوران خود را انتخاب کند. نیاز سلیمی در این مورد گفت: هیچ ضرورتی ندارد که هیئت مدیره ی جدید همان افراد را تائید کند، ولی لیستی که ما تهیه کردیم شاید با لیست هیئت مدیره ی بعدی مشترک باشد، زیرا ما افرادی را انتخاب کرده ایم که هر کدام از این افراد در موقعیت رهبری یک سازمان با سابقه ی اجتماعی در جامعه ی ما بوده اند. بعضی از اینها فرد هستند ولی اکثر ما سعی کردیم با سازمان هایی که شاید مشابه خود ما برای جامعه کار می کنند، ارتباط برقرار کنیم و نگاه و فعالیت های آنها را بیاوریم در آی سی سی که این مجموعه گروه بزرگتری را نمایندگی کند.

این طرح رای نیاورد، به این معنی که انتخاب هیئت مشاوران برای هیئت مدیره کنگره الزامی نیست.

هیئت نظارت بر انتخابات از راست: شهرام صارمی، حسین زرشکیان، مشهود ناصری

سومین طرح، این بود که لایحه های تصویب شده، از هم اکنون به عمل گذاشته شود که این طرح هم تصویب شد.

نوبت به معرفی کاندیداها رسید. به هر کاندیدا چهار دقیقه وقت داده شد تا از خود بگویند. قرار بود سه دقیقه اول فارسی و یک دقیقه آخر به انگلیسی گفته شود.

از آنجا که در شماره ی گذشته شهروند سوابق کاری و تحصیلاتی کاندیداها را نوشته ایم، در اینجا تنها آن بخش از گفته های این افراد را می آوریم که هدفشان از کاندیداتوری و حضور در کنگره را می گویند.

احمد دولت آبادی

اولین کاندیدا، احمد دولت آبادی، مشاور املاک، از تحصیلات و کار و علائقش گفت. او گفت، باعث افتخارم خواهد بود که بتوانم در کنگره خدمت کنم. شفافیت، ارتباط با مردم و باز بودن درها برای گفت وگوهای سالم و سازنده نکاتی بودند که در صورت انتخاب، بر آنها تأکید خواهد داشت.

 

 

 

دیوید موسوی

کاندیدای بعدی، دیوید موسوی، وکیل، بود که خود را هم ایرانی و هم خارجی خواند زیرا که در کانادا به دنیا آمده است و فقط سه ماه در سه سالگی در ایران بوده. موسوی با گفتن ضرب المثلی که “دو نفر بهتر از یک نفر است”به این معنی که مشکلات را دو تن با همکاری با هم بهتر حل می کنند، تا یک نفر به تنهایی، گفت: اگر بخواهم چیزی به این مثل اضافه کنم این است که دوتن با هم راحت تر مسائل را حل می کنند، تا زمانی که نگاهشان به مسیر درست باشد. اگر من انتخاب شوم، تلاش می کنم که به صورت تیمی با هم کار کنیم. او افزود: به عنوان کانادایی ما شامل این حقوق و آزادی ها و دموکراسی می شویم، ولی حقوق با تعهد همراه است. بنابراین، این سازمان بایستی اولین جایی باشد که صدایش را علیه هرگونه نقض حقوق بشر علیه شهروندان چه در کانادا و چه در خارج آن بلند کند.

موسوی بر گفت وگو با سیاستمداران برای پیشبرد کارها تأکید داشت.

فرخ زندی

سومین کاندیدا، دکتر فرخ زندی، استاد دانشگاه یورک، بود. او گفت: آی سی سی، کلمه ی دهن پرکنی ست. کنگره ای که قرار است همه ی ایرانیان را در خارج کشور نمایندگی کند. چه در داخل اینجا باشیم چه خارج از این سالن، باید احتیاجات ایرانی ها را در این کشور و این استان برآورده کنیم. به این صورت که خیلی از ما احتیاجات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی دارند و بایستی به همه نشان دهیم که ما همه متحدا با یک صدا حرف می زنیم.

 دکتر زندی ضمن برشمردن کار و تحصیلاتش گفت، امیدوارم در کنار عزیزان دیگر کارهای مثبت در کنگره انجام دهم.

داوود کفایی

کاندیدای بعدی دکتر داود کفایی، دامپزشک، بود. او با اشاره به لزوم داشتن سازمان هایی همچون آی سی سی، نمونه های آن را در جامعه ی کانادایی معمول خواند و گفت ما اینها را از آنها یاد گرفتیم و کپی کردیم. او گفت: بودن من در اینجا انتخاب شدن یا نشدن نیست، بلکه فقط نشاندهنده ی علاقه ی من برای مشارکت در فعالیت های جامعه است. من از زمان شروع آی سی سی با آن آشنا بودم و همیشه رای داده ام و حالا برای رای خواستن آمده ام.

ما در تورنتو حدود هفتاد هزار ایرانی داریم و نسبت به این جمعیت، تعدادی که اینجا آمده اند، کم است و دوست داشتیم بیشتر حضور داشتند. باید همگی رعایت کنند که چارچوب این سازمان چیست و چه کارها می شود کرد. امیدوارم در صورت انتخاب شدن مفید باشم.

 

صمد اسدپور

کاندیدای پنجم، دکتر صمد اسدپور بود. او نیز ضمن تشکر از هیئت مدیره آی سی سی برای زحمات تاکنونی اش، به تحصیلات و تجارب شغلی اش اشاره کرد. دکتر صمدپور پزشکی را در ایران و آمریکا گذرانده. او با توجه به پروژه هایی که سرپرستی کرده، گفت: در مورد انتخابم سعی می کنم تجربه هایی که در برنامه های اجتماعی داشتم با کمال میل در خدمتتان انجام دهم.

 

 

کاوه شهروز

ششمین کاندیدا، کاوه شهروز، وکیل حوزه ی حقوق بشر است. او همیشه در حوزه ی حقوق بشر فعال بوده و بویژه در مورد مسائل حقوق بشر در ایران تمرکز کرده است.

شهروز پس از بیان مختصری از تحصیلات و تجربیاتش، از دلایل کاندیداتوری برای کنگره ایرانیان کانادا گفت: من فکر می کنم کنگره ایرانیان کانادا با توان عظیمی برای پیشرفت آغاز کرد و می تواند ایرانیان پراکنده و دسته دسته را حول موضوعات عمومی متحد کند، اما واقعیت ناراحت کننده ای که باید به آن اذعان کرد این است که علیرغم تلاش های بسیار و حسن نیت افراد دست اندرکار در این چهار سال، کنگره وعده هایی که داده بود کنار گذاشت.

آنچه که من می خواهم در آی سی سی روی آنها تمرکز کنم، دربرگیرنده بودن بیشتر، شفاف تر بودن در رابطه با کامیونیتی، و تمرکز بیشتر بر مشورت با کامیونیتی بزرگتر و به دست آوردن موقعیت قوی تر برای آی سی سی در هر زمینه ای.

با یک تیم قوی می توانیم سازمانی شفاف تر و بیشتر باز به روی نظرات عموم بسازیم که بتواند مسئولانه سخنگو باشد.

کاوه شهروز باز هم به روی نکاتی همچون، شفافیت، مشورت، گردآوری اطلاعات تأکید کرد و آنها را ملزومات هرروزه ی دمکراسی  خواند که هر سازمان کامیونیتی را کارساز می سازد.

شهروز افزود: نمی گویم اگر به من رای دهید تمام مشکلات را یک شبه حل می کنم، اگر کسی چنین بگوید، با شما صادق نبوده. حل مشکلات زمان می خواهد و پیگیری، و شناخت جامعه ای که نمایندگی اش می کند و همچنین جامعه ی بزرگتر کانادایی.

شهروز در پایان به فارسی گفت، ممنون می شوم از کاندیداسی من حمایت کنید، ولی مهمتر از آن حمایت از یک کنگره ی قوی و دمکراتیک است.

نسرین جوانفر

هفتمین کاندیدا، نسرین جوانفر، مشاور امور فرهنگی و تحصیلی آموزش و پرورش منطقه یورک، از تجارب کاری خودش در ارتباط با خانواده های ایرانی گفت.

نسرین جوانفر با اشاره به اینکه از ابتدای کنگره با آن همراه بوده گفت: ایرانی ها به دنبال هویتی هستند که همه بهش نیاز داریم و ریشه ای که باید در این سرزمین بدوانیم و حمایتی که باید از هم بکنیم برای ریشه دواندن.

جوانفر از مشکلات جوانان و کودکان ایرانی گفت، که با فرارسیدن تابستان جایی را برای گذراندن اوقات فراغت ندارند.

او گفت، ما برای کودکان و نوجوانان کار می کنیم ولی ذره ای کمک مالی به ما اختصاص نیافته. پس مالیات ما کجا می رود؟ جوانفر همچنین به قطع بودجه های دولتی در زمینه خدمات اجتماعی گفت که بسیاری را تحت تأثیر قرار داده است.

رای گیری برای لوایحی که مطرح شد

او از رویای خودش برای کنگره گفت: می خواهم که کنگره شمول بیشتری پیدا کند، و نه فقط برای ایرانیان تورنتو، بلکه برای هر کسی در سراسر کانادا و تلاش ها را در یک جا گرد آورد، و بتواند مفید باشد برای بچه ها و جوانانمان و با استفاده از منشور حقوق و آزادی های کانادا.

پس از چند پرسش و پاسخ با کاندیداها، رای گیری انجام شد و پس از شمارش آرا، توسط ناظران انتخابات، شهرام صارمی، مشهود ناصری و حسین زرشکیان اسامی منتخبین اعلام شد.

از هیئت مدیره ی قبلی دکتر علیداد مافی نظام، شعله خلیلی، نیاز سلیمی و مهرداد خلیلی باقی می مانند و پنج نفر اول منتخبان نیز به آنها اضافه می شوند.

رای گیری برای لوایح مطرح شده

۱ـ کاوه شهروز با  ۱۷۰ رای بیشترین آرا را به خود اختصاص داد.

۲ـ فرخ زندی    ۱۶۳ رای

۳ـ صمد اسدپور ۱۴۸ رای

۴ـ داود موسوی ۱۴۵ رای

۵ـ داود کفایی   ۱۳۷ رای

۶ـ نسرین جوانفر ۷۹ رای

۷ـ احمد دولت آبادی ۳۴ رای

شمارش آرا

برای اعضای جدید هیئت مدیره کنگره ایرانیان کانادا آرزوی موفقیت می کنیم و امیدواریم طرحی نو دراندازند تا جامعه ی ایرانی بیشتر در فعالیت های کنگره مشارکت کند و خود را سهیم بداند.