خیلی از ما زمانی که عزیزی را در راه دور از دست داده و نمی توانیم بر سر مزار وی حاضر شویم به یکی از گورستان های همینجا رفته و با ایستادن در آنجا کمی از نظر روحی به آرامش می رسیم. تجربه چنین شرایطی متاسفانه برای خیلی از ما لمس شده و هر یک به گونه ای با این داستان برخورد می کنیم. به مرور زمان، هیچ یک از ما واقعیت از دست دادن را باور نکرده و آن را همیشه گنگ و پیچیده در قلبمان حمل می کنیم. جوانتر که هستیم از کنار این ماجراها راحت تر می گذریم و اما به تدریج، با عبور سن، شاید به دلیل تجربه بیشتر و درک و وابستگی های عمیق تر، زمان بیشتری برای کنار آمدن با جای خالی عزیزانمان نیازمندیم. از سوی دیگر باید گفت قرار نیست همیشه دیگران را از دست بدهیم. به عبارت دیگر خودمان نیز سرانجام در این چرخه قرار خواهیم گرفت. معمولا مانند هر انسان دیگری، هر زمان که کسی از دنیا می رود فکر می کنیم چقدر زندگی کوتاه و شتابزده به نظر می رسد. به تعهداتمان فکر می کنیم و روزی که نباشیم. گاه همه شرایط نبودن خودمان را مرور می کنیم ولی واقعیت این است که بسیاری از ما در عمل این واقعه را باور نداشته و فقط در روزهایی که شاهد از دست رفتن فردی هستیم به فکر فرو رفته و ترجیح می دهیم با کار و مشغله های عادی، به چیزی شبیه فراموشی دست پیدا کنیم.

امروزه اختلاف شرایط، امکانات، ویژگی های طبیعی و چگونگی نظام های حاکم بر اجتماعات و استعدادهای افراد، ایجاب می کند که زندگی همه انسانها در یک سطح نباشد و همگی نتوانند از درآمد مساوی برخوردار شوند. از طرفی بسته به نوع زندگی، تعهدات ما متفاوت است. بعضی از ما مستاجریم و بعضی با وام های مسکن دراز مدت سعی می کنیم خانه ای برای خود و فرزندانمان تهیه کنیم. عده ای از ما هزینه های تحصیلی فرزندانمان را به دوش کشیده و برخی ستون خانواده مان محسوب می شویم. آنچه در تمام این موارد یکسان است تعهداتی است که میزان آن متغیر اما پابرجا است. اگر خودمان تاکنون به مشکلاتی از این دست برخورد نکرده ایم بهتر است از تجربه دیگران استفاده کنیم چرا که گاه تجربه کردن بسیار پرهزینه و غیر قابل جبران است.

بیمه عمر، شاید در نگاه نخست، برای بعضی از ما مهم به نظر نرسد چرا که به طور معمول مواردی حائز اهمیت است که در زمان حال، کاربرد داشته باشد و بیمه عمر به زمانی غیر قابل حدس متعلق است. باید گفت دلیل اهمیت این بیمه دقیقا همین نقطه است و نشانه ای از اهمیت داشتن کسی است که می تواند با بیمه عمر ما، زندگی آسوده تری داشته باشد. ما با داشتن بیمه عمر، آینده روشنی را برای عزیزانمان ترسیم کرده  و کسب آرامش روحی و امنیت مالی برای آنها نشانه ای است از آینده نگری و دوراندیشی ما به آنچه معتقدیم دوستش داریم. شاید بتوان به معنایی کاملتر گفت که علاقه انسان‌ها به اطمینان یافتن از تأمین آینده افراد خانواده‌شان در زندگی متلاطم و پرفراز و نشیب سبب ایجاد بیمه عمر شده است. بیمه ای که می تواند راه روشنی پس از خودمان در مسیر زندگی عزیزانمان باز کرده و رد پای عمیقی از عشق بر زندگی بازماندگانمان حک کند.

محمد رحیمیان کارشناس ارشد بیمه و سرمایه گذاری و عضو رسمی انجمن Advocis  به شماره ثبت: ۲۰۶۵۸۱۷ مشاورین متخصص بیمه و امور مالی کانادا است.

www.insufin.com

www.youtube.com/ sherkatbimeh