شهروندـ در هفته ای که گذشت رضا مریدی یک روز تمام را برای شرکت در جلسه ی کمیته ی پارلمانی برای رسیدگی به عملکرد وزارت انرژی که معاونت پارلمانی آن وزارتخانه را به عهده دارد، گذرانید. در این کمیته که ریاست آن به عهده ی نماینده حزب نیودمکرات است، بدون احتساب رئیس تعداد ۴ نماینده از حزب لیبرال، ۳ نماینده از حزب محافظه کار و یک نماینده از NDP عضویت دارند. موضوع اصلی این جلسه طرح سئوالاتی اساسی از وزیر انرژی درباره ی لغو قرارداد نیروگاه گازی می سی ساگا و انتقال آن به شهر سارنیا بود.

ـ روز شنبه صبح رضا مریدی در مراسم گشایش برنامه ی “زندگی با یک فرزند پیش مدرسه ای” در پارک ریچموندگرین شرکت کرد. این برنامه متعلق به موسسه “شروع سالم ـ آینده سالم” است. این موسسه غیرانتفاعی به والدینی که فرزندان خردسال دارند کمک داوطلبانه می کند که آنان بتوانند به فرزندان خود رسیدگی کنند. در این مراسم دکتر مریدی اعلام کرد که دولت انتاریو مبلغی برابر ۸۰هزار دلار به این موسسه کمک مالی می کند که صرف کمک به خانواده ها خواهد شد.

از راست: مهندس امانت، دکتر رضا مریدی، پرفسور فضل الله رضا، دکتر بهرام ظهیر ،دبیر انجمن فارغ التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف

ـ روز یکشنبه رضا مریدی در کنفرانس فارغ التحصیلان دانشگاه های شریف و شیراز که با شرکت حدود ۲۰۰ نفر در اتاوا برگزار شد، شرکت کرد. در این کنفرانس ایرانیان از کانادا، آمریکا، اروپا و تعدادی هم از ایران شرکت داشتند. سخنرانان در زمینه های گوناگون علمی، پزشکی و فنی صحبت کردند.

رضا مریدی در سخنرانی که در مهمانی شام کنفرانس ایراد کرد به شرکت کنندگان در کنفرانس خوشامد گفت و از زحمات برگزارکنندگان تقدیر کرد. او در پنلی که در مورد انجمن های فارغ التحصیلان دانشگاهی تشکیل شده بود، شرکت کرد و به تشکل و اتحاد ایرانیان خارج کشور تأکید کرد.

از چهره های شاخص شرکت کننده در کنفرانس می توان از پرفسور فضل الله رضا، رئیس سابق دانشگاه شریف و مهندس حسین سلامت، آرشیتکت بنای یادبود آزادی نام برد.

ـ به دنبال بسته شدن حساب های بانکی تعدادی از ایرانیان توسط بانک TD، رضا مریدی طی نامه ای که به آقای ادوارد کلارک رئیس کل بانک TD ارسال کرد از او درخواست کرد که نسبت به موضوع بسته شدن حساب بانکی ایرانیان رسیدگی عاجل کند. او در این نامه که رونوشت آن به وزرای خارجه، مهاجرت و شهروندی و دارایی کانادا و نیز به وزیر دارایی انتاریو ارسال شده است به رئیس کل بانک یادآوری کرده است که قصد دولت کانادا ایجاد مزاحمت برای کانادایی های ایرانی تبار که هیچگونه وابستگی به رژیم ایران ندارند، نیست. ایرانیان مقیم کانادا به علت ناملایمات گوناگونی که در ایران و توسط این رژیم متحمل شده اند، مجبور به مهاجرت گردیده اند. این مزاحمت برای این گروه از ایرانیان به هیچ وجه با فرهنگ کانادایی تطابق ندارد.