کارشناسان و شهروندان در مورد پیشنهاد مریدی نظر می‌دهند

 

شهروند آرش عزیزی: طرحش را اولین بار رضا مریدی، نماینده‌ی ریچموند هیل، به مجلس انتاریو برد. پیشنهاد ساده‌ای است: مریدی می‌گوید رئیس منطقه‌ی یورک که شامل نُه شهرداری می‌شود باید انتخابی و نه انتصابی باشد. در حال حاضر این رئیس، که عملا می‌توان او را شهردار کل منطقه‌ی یورک خواند، با رای «شورای منطقه‌ی یورک» انتخاب می‌شود که خود از نمایندگانی تشکیل شده که با رای مردم انتخاب می‌شوند. نظر شما چیست؟

تا الان شورای یکی از مهمترین شهرهای یورک، مارکهام، به این پیشنهاد نه گفته است. شورای شهر نیومارکت، که مرکز منطقه‌ی یورک است، اما گفته این پیشنهاد قابل بررسی است و خواهان شنیدن نظر شهروندان شده است.

رضا مریدی نماینده ریچموندهیل در مجلس انتاریو

در روز ۲۵ ژوئیه، «شورای برنامه‌ریزی اجتماعی منطقه‌ی یورک» جلسه‌ای عمومی با حضور مریدی؛ بنجامین ارل، مدیر شورای رشد محلی دورهام؛ و رابرت مک‌درمید، استاد علوم سیاسی دانشگاه یورک، برگزار می‌کند تا به بحث بیشتر در این مورد دامن بزند. عموم شهروندان نیز امکان حضور و ابراز نظر خود را دارند.

این جلسه در روز ۲۵ ژوئیه در شهر ریچموند هیل از ساعت ۷ تا ۸:۳۰ شب در «پالیسید روم» واقع در مرکز تجمعات الگین وست، به نشانی ۱۱۰۹۹ خیابان بترست برگزار می‌شود. نشانی آن به انگلیسی چنین است:

Palisade Room of the Elgin West Community Centre,

 ۱۱۰۹۹ Bathurst St., Richmond Hill