بیمه های مسافرتی
Travel Insurance
در ادامه مقاله قبل، در این بخش می پردازیم به پوشش دندان در بیمه های مسافرتی.
پوشش دندانپزشکی در عموم شرکتهای بیمه جهت بیمه مسافرتی ۳۰۰۰ دلار است، که در صورت بروز حادثه می تواند از طرف شرکت بیمه پرداخت شود. از آنجا که گاهی درد دندان در حالت اضطراری ممکن است پیش آید از اینرو در بعضی از شرکتها، شما می توانید تا سقف ۵۰۰ دلار از شرکت بیمه انتظار پوشش داشته باشید. (وجه تمایز شرکتهای بیمه با یکدیگر)
یکی از موارد مهم پوشش آمبولانس هوایی است. گرچه به نظر می رسد که به ندرت امکان استفاده از این پوشش نیاز باشد ولی کم نبوده و نیست که به دلایلی نظیر به اغما رفتن و یا نیاز فوری به بستری شدن و مراقبت و . . . نیاز به آمبولانس هوایی باشد. می بایست اشاره شود که در صورت عدم پوشش برای این امکان، هزینه بسیار بالایی بایستی پرداخت شود. چرا که نه تنها وسیله حمل و نقل بلکه به تیم پزشکی و پرستار در طی مسافرت هوایی (آمبولانس) نیاز است.
در صورتی که، در طول زمان بیمه مسافرتی، از زمان شروع تا خاتمه بیمه، فرد بیمه شده (Insured) فوت شود، جهت بیمه ویزیتور به کانادا در عموم شرکتهای بیمه، حداکثر تا سقف ۱۰۰۰۰ دلار پرداخت می شود. جهت بیمه های مسافرتی از کانادا به خارج از کشور، در بعضی از شرکتهای بیمه این پوشش جهت فوت می تواند تا سقف (۲۵۰۰۰ دلار) پوشش را در بر داشته و پرداخت شود که همچنین بستگی به شرکتهای بیمه و شرح بیمه نامه در این خصوص دارد.
از دیگر مواردی که می بایست بدان اشاره کرد واژه خانواده و زوج است که در هنگام خرید بیمه نامه حق انتخاب داریم. به خوبی می دانیم که نرخ بیمه نامه مسافرتی بر اساس مشخصات فرد از جمله سن محاسبه می شود، با این همه در بیمه های مسافرتی می توان در صورت انتخاب، خواستار بیمه شدن زوج و یا خانواده شد. در این خصوص بد نیست بدانیم که:
در بیمه نامه، همسر به شخصی اطلاق می شود که به طور قانونی ازدواج کرده و یا حداقل ۱۲ ماه با یکدیگر در یک محل مسکونی زندگی مشترک داشته باشد.
منظور از خانواده، شما و همسرتان به اتفاق بچه و یا بچه هایتان، است.
در یکی از انواع بیمه نامه های مسافرتی ویزیتور به کانادا می توان به صورت خانوادگی بیمه تهیه کرد و در این حالت می بایست:
۱ـ تمامی اعضای خانواده در فرم بیمه نامه مشخص و قید شوند.
۲ـ تاریخ پوشش بیمه برای تمامی اعضای خانواده یکسان باشد.
۳ـ تمامی اعضای خانواده مادامی که در کانادا اقامت دارند، می بایست در یک آدرس زندگی کنند.
۴ـ مبلغ بیمه نامه می بایست قبل از تاریخ شروع و عملکرد بیمه نامه پرداخت شده باشد.

زمان انتظار در بیمه نامه های مسافرتی ویزیتور به کانادا چگونه و چه مدت است؟
عموما پس از ورود به کانادا بیمه مسافرتی ویزیتور به کانادا درخصوص تصادف و حالت اضطراری قابل اجرا است. البته در مواردی هم می تواند از زمان حرکت، از کشور مبدا قابل اجرا باشد.
همچنین در مورد بیماری بعد از ۴۸ ساعت از تاریخ ورود به کانادا بیمه قابل اجرا خواهد بود.
در چه حالت بیمه های مسافرتی ویزیتور به کانادا باطل می شوند؟ پاسخ به این پرسش را در مقالات آینده پی می گیریم.

* محمد رحیمیان کارشناس بیمه و سرمایه گذاری است.
ایمیل نویسنده:
info@insufin.com