شهروند- آرش عزیزی: مردم محلات حول و حوش تقاطع کریستی و بلورِ غربی در شهر تورنتو این هفته در اعتراض به افزایش آزارهای جنسی در محلات خود دست به تظاهراتی چند صد نفره زدند.

شبِ دوشنبه، حدود سیصد نفر (که، به گزارش تورنتو استار، بیشترشان زن بودند) ابتدا در پارکِ کریستی پیتز گرد آمدند و سپس در خیابان‌ها تظاهرات کردند. از شعارهای اصلی تظاهرات «خیابان‌ها را پس بگیرید» و «تجاوز بس است، همین الان!» بود.

تظاهرکنندگان در منطقه‌ی انکس راهپیمایی کردند و بعد از حدود ۴۵ دقیقه به پارک بازگشتند تا به سخنرانانِ تظاهرات گوش دهند.

جالب این‌جا است که این تظاهرات تنها در عرض سه روز سازمان داده شده بود.

اخیرا شاهد موجی از آزارهای جنسی در این منطقه بوده‌ایم. همین هفته‌ی گذشته چهار زن گفتند مورد آزار جنسی قرار گرفته‌اند. در دو ماه گذشته، حداقل ۱۰ مورد مشابه گزارش شده است.

این آزارها، که به قربانیان در آن‌ها از پشت حمله می‌شود، از منطقه‌ی اسپاداینا و کالج شروع شد و گسترش یافته است. واحد جنایات جنسی پلیس تورنتو می‌گوید احتمالا تمام آن‌ها کارِ یک نفر هستند. الیس مورگان یکی از این زنان آزاردیده بود. او اخیرا در نامه‌ای سرگشاده به کریستا فورد، برادرزاده‌ی راب‌ فورد، شهردار تورنتو، اعتراض کرد که چرا خانم فورد در توئیتر خود نوشته زنان برای حفاظت از خود باید مثل «فاحشه‌ها» لباس نپوشند.

مایک لیتون، عضو شورای شهر تورنتو و پسرِ جک لیتون، و روزاریو مارکزی، نماینده‌ی منطقه در مجلس انتاریو، از شرکت‌کنندگان در تظاهرات بودند.

لیتون در سخنان خود گفت مدت‌ها است شاهد چنین موجی در منطقه نبوده‌اند.