مبلغ قرارداد دو ساله قطبى، یک میلیون و ۸۰۰هزار دلار است که ۸۰۰ هزار دلار آن براى سال اول و یک میلیون دلار دیگر براى سال دوم …


شماره ۱۲۰۶ ـ پنجشنبه ۴ دسامبر  ۲۰۰۸


 


 

مبلغ قرارداد دو ساله قطبى، یک میلیون و ۸۰۰هزار دلار است که ۸۰۰ هزار دلار آن براى سال اول و یک میلیون دلار دیگر براى سال دوم حضورش به عنوان سرمربى در تیم فوتبال پرسپولیس است.

در یکى از بندهاى قرارداد قطبى با پرسپولیس آمده است: «سرمربى تیم مى تواند از ابتداى مسابقات تا پایان لیگ هر زمان مشکلات و کمبودهایى به لحاظ امکانات لازم در تیم مشاهده کرد آنها را رسماً به مدیران باشگاه اعلام کند، اما در صورتى که ۱۴ روز از اعلام سرمربى گذشت و مشکلات برطرف نشد، قطبى مى تواند استعفا دهد و تمامى مبلغ آن سال را بدون چون و چرا دریافت کند. در بندى دیگر از این قرارداد آمده است: هر زمان مدیران باشگاه به خاطر کسب نتایج ضعیف احتمالى تیم پرسپولیس، قصد برکنارى قطبى را داشتند، موظف هستند کل مبلغ قرارداد ۲ ساله او یعنى یک میلیون و ۸۰۰هزار دلار را به سرمربى پرداخت کنند. حال که قطبى ۷۰ درصد از مبلغ قرارداد سال اول خود را دریافت کرده است (که این هم جاى سئوال دارد!) بنابر مشاهده مشکلاتى در تیم، آنها را اعلام و پس از گذشت ۱۴ روز استعفا داده است و در شرایطى که تنها ۱۴ هفته از ۳۴ هفته یک فصل را روى نیمکت پرسپولیس نشست، این تیم را به مقصد دوبى ترک کرد! قطبى اکنون مى تواند ۳۰ درصد باقى مانده از قراردادش را هم بخواهد و تازه اگر هم نخواهد، حدود نیمى از مبلغ دریافتى اش را طبق بندهاى آمده در قرارداد، اضافه گرفته است، اما مدیران پرسپولیس همچنان از یک موضع قدرتمندانه به دنبال احقاق حق بیت المال هستند.


 

رقم قرارداد قطبی به تصویب هیئت مدیره نرسیده بود


 


 

نشست پنجشنبه شب اعضای هیات مدیره پرسپولیس با مهندس علی‌آبادی بسیار بحث برانگیز بوده است. در این جلسه که با حضور داریوش مصطفوی برگزار شد، محور گفت‌وگوها را مساله رقم و جزئیات قرارداد قطبی تشکیل می‌داد. رییس مجمع باشگاه پرسپولیس در خلال گفت‌وگو از اعضای هیات مدیره این تیم در مورد مبلغی که به امپراتور پرداخت شده و کم و کیف قرارداد سئوال می‌کند که اعضا به شکل حیرت‌انگیزی از این موضوع ابراز بی‌اطلاعی می‌کنند! اظهار بی‌خبری مدیران منصوب به دست علی‌آبادی، موجبات شگفتی رییس سازمان را فراهم می‌کند. در این بین او از آنها چرایی این موضوع را سئوال می‌کند که با پاسخ عجیب‌تری مواجه می‌شود: «داریوش مصطفوی به ما گفت ۴۰ سال سابقه اجرایی دارد و این قرارداد را به نحو احسن امضا خواهد کرد. او ما را در جریان موضوع قرار نداد و تمامی مسایل را شخصا پذیرفت!» کار که به اینجا می‌رسد، مهندس علی‌آبادی داریوش مصطفوی را مورد سئوال قرار می‌دهد و از او در این مورد توضیح می‌خواهد. داریوش‌خان هم که عرصه را این‌چنین تنگ می‌بیند و با اظهارات مشترک سایر اعضا علیه خودش روبه‌رو می‌شود، بعد از کمی سکوت قضیه را می‌پذیرد و شرح ماوقع را تحویل رییس می‌دهد. جالب اینکه گفته می‌شود بدیهی‌ترین نکات حقوقی نیز در این قرارداد لحاظ نشده و داریوش مصطفوی از هیچکدام از دو مشاور حقوقی باشگاه پرسپولیس کمک نگرفته است!

با این اوصاف می‌توان انتظار تغییرات قریب‌الوقوع در بدنه مدیریتی باشگاه پرسپولیس را هم داشت، مگر اینکه در این اوضاع نسبتا آرام رییس به فکر حفظ تمرکز تیم باشد. فعلا که قطبی ۷۰ درصد قراردادش را گرفته و رفته تا بعد چه شود…!