پیامک کوتاه:

ای شید و شالار چه خوش رایحه ای

ای شیدعلی حشینی الخامنه ای

اژ نام تو بی کشان نان می گیرند

یاران کمربشته اژ بست تو جان می گیرند

شرباژ توایم ای فرمانده کل قوا

درجنگ تو با حقه و منقل باوفا

هم رهبر با حال جهانی

هم “حقه” پیدا و نهانی

***
سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی اعلام کرده اقدام کانادا در تعطیلی سفارت ایران عملی “غیرحرفه ای” بوده است، به نظر شما کانادا باید چکار می کرد تا عملش حرفه ای تلقی گردد؟

ـ چهارمندش باید یک کتک مفصل به دیپ لاتهای جمهوری اسلامی می زدند، بعدش بنزین می ریختند و سفارت را به آتش می کشیدند، سومندش عکس های مقام شامخ و امام راحل را پاره می کردند، دومندش نیروهای پلیس کانادا و آرسی ام پی از دیوار سفارت جمهوری اسلامی بالا می رفتند و به نفع ملکه علی زابت ثانی شعار می دادند، اولندش اگر هیچکدام از عملیات محیرالقوقول افاقه نمی کرد یه زنگ می زدند به برادر الله کرم و لباس شخصی ها و راهنمایی می طلبیدند!

***

از مسئولان تقاضا داریم نسبت به کاهش قیمت لبنیات دقت ویژه ای به خرج دهند. وضع اسفناکی در این مورد وجود دارد. چه کسانی مسئول گرانی افسار گسیخته شیر هستند؟

ـ گاوهایی که به اندازه گوساله شعور ندارند!

***

با توجه به اقدام خصمانه کانادا، از علما و مراجع می خواهیم تا کانادا را نیز مثل پپسی حرام اعلام نمایند!

***

شهید رجایی در زمان صدارت خویش خطاب به مردم می گفت: هر وقت من را می بینید سرم فریاد بکشید و سؤال کنید برای مستضعفان و محرومین چه کرده ای؟

ـ دوست عزیز در زمان شهید رجایی، مسئولان و بنزهای ضد گلوله “دودی” نشده بودند و مردم آنها را می دیدند اما در حال حاضر نه مردم مسئولان را می بینند نه مسئولان مردم را!

***

جمهوری اسلامی هرجا مثل خر توی گل می ماند می گوید تبلیغات دشمنان نمی گذارد ما پیشرفت کنیم.

ـ می گویند کسی پایش به غربال گیر کرد و غربال به قلم پایش خورد. دردش آمد و غربال را به زمین کوبید. غربال جهیده به پیشانی اش خورد. زنش از دیدن آن منظره خنده اش گرفت. مرد که خنده زنش را دید گفت: همین خنده های تو نانجیب است که غربال را شیر کرده و قصد جان مرا دارد!

***

آفت الله صافی گلپایگانی گفته است که قطع رابطه با کشور خبیث کانادا باعث خوشحالی امام زمان (عج) شده!

ـ صحیح می فرمایند چون گویا امام زمان، زمانی که از ته چاه جمکران فرار کرده و خود را به کانادا می رساند، تقاضای پناهندگی نام نبرده در کانادا رد می شود و دولت کانادا بوی اعلام می کند که در صورت بازگشت به مملکت امام زمان یعنی مملکت خودش خطری جانش را تهدید نخواهد کرد و دوباره ایشان را برمی گردانند ته همان چاه کذایی!

***

از قول یک طلبه بسیجی به این آمریکای جهانخوار بگویید خیلی ابلهی که قیمت دلارت را  هر روز بالاتر می بری، آخه اخمق دلارت را اینقدر گران کرده ای کی می خرد؟

***

به عنوان یک اصولگرا می پرسم چرا دبیر کل سازمان ملل و مَهمَد مرسی در سخنرانی خود در اجلاس غیرمتعهدها در تهران  اینقدر به دروغ متوسل شدند؟

ـ چون می ترسیدند اگر حرف راست بزنند ممکن است به مملکت امام زمان راهشان ندهند!

***

با وجود افتضاحی که در جریان کنفرانس غیرمتعهدها در تهران رخ داد، رسانه های اصولگرا و صدا و سیما هنوز که هنوز است از موفقیت اجلاس و تثبیت موقعیت نظام در جهان سخن می گویند، در حالی که خبر این افتضاح بزرگ تا عرش هم رفت و مجسمه های ابولهول در صحرای سینا هم آن را شنیدند.

ـ عرض به خدمت شما می گویند مادر راهزنی از پسرش خواست تا کفن حلالی برایش بیاورد. روزی آخوندی به پست راهزن خورد و وی با خود گفت از عمامه آخوند حلال تر پارچه ای پیدا نمی شود و از ملا خواست تا عمامه اش را حلال کند. ملا امتناع کرد راهزن با چوب به جانش افتاد و ملا عمامه را حلال کرد. مادرش از حلال و حرام بودن کفن پرسید، راهزن جواب داد: صدای حلال حلال صاحبش تا پایین گردنه هم می رسید!

***

سخنان گه هربار مقام شامخ ولایت این رهبر خردمند مسلمین جهان در افتتاح اجلاس غیرمتعهدها دلهای مستضعفان جهان را شاد کرد و مستکبران را ناشاد. اکنون همه جهانیان فهمیدند غم و غصه محرومان جهان موی و محاسن سفید فرزند فاطمه را سفید کرده.

ـ  حق با شماست چون بارها شنیده شده که وقتی در هیچ گوشه ای از دنیا خبری از کشت و کشتار نباشد مقام شامخ ولایت کانال دیسکاوری را روشن کرده و به حال گورخرهایی که توسط شیرها دریده می شوند گریه می کند. می گویند از علی غمخوار پرسیدند امروز دیگه غصه چی رو می خوری؟ گفت غصه اینو می خورم که زن مش رمضون دو تا پستون بیشتر نداره اما سه قلو زاییده!

***

پاسخ شرکت آب و بلانسبت فاضلاب

در پاسخ به مطلب مندرج درآن جریده به تاریخ هفته قبل در خصوص قطع آب در شهر تهران به هنگام برگزاری اجلاس نم، این شرکت خیلی لازم نمی داند به آگاهی برساند ولی چون شرکت آب و بلانسبت فاضلاب مادرزادی پاسخگو به دنیا آمده به عرض تان می رساند که در تاریخ کذایی به منظور اتصال شبکه آب به شبکه شربت رسانی در ایام مبارکه اجلاس نم، و شیرین کردن دهان شهروندان تهرانی، طرح مذکور نم کشید. چون پولهایی که قرار بود صرف تهیه آبلیمو و سکنجبین و به لیمو و شکر شود، در جاهای دیگری خرج شد و مسئولان تصمیم گرفتند بنزین سی لیتری به شهروندان بدهند تا بروند شمال و هرطور خودشان صلاح می دانند دهان خودشان را شیرین نمایند. در نتیجه هم شرکت آب و فاضلاب از نان خوردن افتاد و هم شما بی آب شدید. و من الله خیلی توفییییق

***

 سران بحرین، قطر، عربستان و… چگونه غیرمتعهدی بودند که در اجلاس غیرمتعهدها در میهن اسلامی ما شرکت کردند. به عنوان یک شهروند راضی به حضورشان در کشورمان نبودم.

ـ اخوی خدا را خوش نمی آید کینه این برادران دینی را به دل بگیرید. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم حالا که اجلاس به خوبی و خوشی تمام شده و عزت و سربلندی و جایگاه خیلی رفیع نظام در جهان نیز تضمین شده، شما هم کوتاه بیایید و سر و صورت سران بحرین و قطر و عربستان را ببوسید و صلوات بفرستید تا شیرینی این سفر خداپسندانه از سران مذکور گرفته نشود.

***

مشکلی که در جامعه دیده می شود موضوع دودی کردن شیشه اتومبیل ها می باشد. متاسفانه در سطح شهر تعداد زیادی مغازه برای این کار اختصاص پیدا کرده است چرا نیروی انتظامی با این معضل برخورد نمی کند؟

ـ عرض به اینور و آنور حضرتعالی این قضیه دو علت دارد. یکی اینکه وقتی در جامعه ای انواع دود زیاد شود، برای جلوگیری از قاطی شدن دود مرغوب با انواع دودهای نازل، معمولا شیشه ها را دودی می کنند. دومین علتش می تواند این باشد که ممکن است طرف علاقه ای به دود موجود در هوای شهر نداشته باشد و بخواهد دود مورد علاقه خودش را استشمام نماید!

***

از باورمندان به نظام مقدس اسلامی هستم اما نمی دانم چرا سران اینقدر دیر بر سرِ غیرت می آیند و به قول معروف  تا کارد به حلق شان نرسد و به مملکت ضرر نرسد به فکر چاره نمی افتند؟ حالا می ترسم در قضیه انرژی هسته ای هم مثل جام زهر یا آزادی ملوانان انگلیسی وقتی به ایران حمله شود کوتاه بیایند.

ـ ولله از قدیم گفته اند جمهوری اسلامی مانند غلامی است که دیر بر سر غیرت می آید. می گویند بازرگانی غلامی خرید که معروف بود به این که باید سر غیرتش آورد تا دلاوری بکند. بازرگان بی خیال این یک قلم عیب شد و با مال فراوان به راه افتاد. در راه به دزدان برخورد که مال و جانش را غارت کردند. و هرچه بازرگان از غلام استمداد طلبید جز فریاد و دشنام، از غلام بخاری برنخاست. رئیس دزدان دستور داد تا صدای غلام را قطع کنند. سی و نه تن از دزدان بر سر غلام ریختند و بی حیایش کردند. نوبت چهلمین نفر که رسید غیرت غلام جنبید و همه را تار و مار کرد. بازرگان گفت چه دیر بر سر غیرت می آید!

***

 از تهرانتو تماس می گیرم، می خواستم بپرسم کنگره ایرانیان کانادا چه موضعی در قبال قضیه بسته شدن سفارت جمهوری اسلامی در کانادا اتخاذ خواهند کرد؟ مخالفند یا موافق؟

ـ خواننده محترم، کنگره ایرانیان بارها و بارها اعلام کرده اند که به هیچوجه من ال وجوه در سیاست دخالت نکرده و نخواهند کرد چون معتقدند سیاست پدر و خواهر و مادر ندارد و در قضیه تی دی بانک هم اگر پای دوست نازنینی مثل سرور آزادگان جهان دلار سبز در میان نبود اصلا و ابدا دخالتی نمی کردند. شیرفهم شد یا بازهم بگوییم؟

* اسد مذنبی طنزنویس و از همکاران تحریریه شهروند است. مطالب طنز او علاوه بر شهروند، در سایت های گوناگون اینترنتی نیز منتشر می شود. اسد مذنبی تاکنون دو کتاب طنز منتشر کرده است.