بزرگداشت دکتر محمد مصدق در باشگاه ملی خبرنگاران در واشنگتن دی سی / شنبه ۱۰ نوامبر ۲۰۱۲

 

دانشگاه نورت ایسترن ایلینوی به مناسبت شصت و یکمین سالگرد سخنرانی دکتر محمد مصدق در باشگاه ملی خبرنگاران در چهاردهم نوامبر ۱۹۵۱، در ظهر روز شنبه دهم نوامبر ۲۰۱۲، برنامه ویژه ای به منظور ارجگذاری به خدمات و میراث نخست وزیر دموکرات ایران و نیز در پشتیبانی از طرح تاریخی نامگذاری نخستین تالار دانشجویی در جهان به نام دکتر مصدق در محل دانشگاه در شیکاگو، برگزار  می کند.

دکتر محمد مصدق، نخست وزیر ایران، در حال دست دادن با دکتر هنری گریدی، سفیر وقت آمریکا در ایران در هنگام  ورود به باشگاه ملی خبرنگاران در واشنگتن (چهارده نوامبر ۱۹۵۱)

چندی پیش دانشگاه نورت ایسترن ایلینوی که به کمک ایرانیان مقیم آمریکا و اروپا موسس نخستین بنیاد دانشگاهی به نام دکترمصدق در جهان است، پس از رایزنی بیش از دو سال با دوستداران دکتر مصدق و نیز دریافت اجازه رسمی از نوادگان دکتر مصدق، آقای دکتر هدایت الله متین دفتری و جناب آقای مجید بیات،  اجرای طرح نامگذاری یک تالار دانشجویی به نام رهبر فقید ایران در آن دانشگاه را آغاز نمود.

در جهت تکمیل این طرح، دانشگاه با یاری ایرانیان مقیم آمریکا تدارک و برگزاری برنامه های ویژه ای در بزرگداشت دکتر مصدق را آغاز کرده است. نخستین برنامه به مناسبت صد و سی امین زادروز دکتر مصدق در شهر شیکاگو در۱۶ ژوئن ۲۰۱۲ با یاری ایرانیان با موفقیت کامل برگزار شد. در آغاز برنامه جشن زادروز، خانم دکتر شارون هاز، ریاست دانشگاه نورت ایسترن، با ابراز خوشوقتی و افتخار از آغاز طرح نامگذاری، اظهار امیدواری کرد که با همت ایرانیان به زودی در روزی زیبا و با حضور همه دوستداران دکتر مصدق، برنامه ای پرشکوه و بین المللی برای گشایش تالار در شیگاکو برگزار گردد. خانم دکتر امی هایاتاپلتو، ریاست دانشکده مدیریت که تالار آتی دکتر مصدق در آن جای دارد، گفت: همه روزه صدها دانشجو و استاد و بازدید کننده در این تالار درس می خوانند و یا از آن می گذرند. تصور این که تالار مزین به نام و تصویر دکترمصدق به عنوان یک الگو برای شیوه رهبری خدمتگزار و اخلاقی درجامعه برای دانشجویان باشد، به راستی افتخار آفرین و الهام بخش است.

برنامه بزرگداشت در باشگاه ملی خبرنگاران در روز ۱۰ نوامبر، با همیاری و پشتیبانی ایرانیان مقیم منطقه واشنگتن دی سی و توام با سخنرانی های کوتاه به زبان انگلیسی، برنامه های هنری، نمایشگاه عکس و حراج خیریه به نفع اجرای طرح نامگذاری خواهد بود. خانم رودابه بختیار، خبرنگار سرشناس تصویری، مجری این برنامه است. کمک های مالی به این برنامه صرف ایجاد صندوق دایم بورسیه تحصیلی برای دانشجویان ایرانی و نیز برگزاری سلسله سخنرانی ها به نام دکتر مصدق در دانشگاه نورت ایسترن ایلینوی خواهد شد. جهت تضمین و تکمیل طرح نامگذاری نیاز به گردآوری ۲۵۰۰۰۰ دلار در یک صندوق دایم برای اعطای بورسیه تحصیلی به دانشجویان ایرانی و نیز برگزاری سلسله سخنرانی ها به نام دکتر مصدق می باشد. تاکنون نزدیک به ۵۵۰۰۰ دلار به همت ایرانیان و دوستداران دکتر مصدق گردآوری شده است.

شصت و یک سال پیش در چهاردهم نوامبر ۱۹۵۱ دکتر مصدق و همراهانش با حضور در باشگاه ملی خبرنگاران پیام صلح و دوستی ملت ایران را به گوش ملت آمریکا و جهانیان رساندند. در روز دهم نوامبر ۲۰۱۲، دوستداران دکتر مصدق با همایش خود یاد دکتر مصدق و پیام او را گرامی خواهند داشت.

کمک های مالی همه دوستداران دکتر مصدق  از سراسر جهان به هر مبلغ کم یا زیاد مورد نیاز و موجب امتنان است. برای اطلاعات بیشتر درباره برنامه ۱۰ نوامبر و نیز طرح نامگذاری و چگونگی یاری رساندن، خواهشمند است با آقای حمید اکبری، استاد دانشگاه نورت ایسترن، با شماره تلفن و یا ای میل زیر تماس حاصل فرمایید:

Telephone: (773) 442-6126

E-mail: hakbari@neiu.edu

Dr. Mohammad Servant Leaders Hall Campaign