نظرسنجی نشان می ‌دهد

شهروند- آرش عزیزی: نظرسنجی جدیدی که هفته‌ ی گذشته منتشر شد نشان می ‌دهد مردم استان بیشتر حامی معلم ‌ها هستند تا دولت لیبرال اما به نظرشان تاکتیک‌ های اتحادیه ‌ی معلم‌ها مفید نیست و کارگر واقع نمی ‌شود.

نظرسنجی «فوروم ریسرچ» نشان می ‌دهد ۴۴ درصد مردم حامی معلم ‌ها هستند و تنها ۳۹ درصد حامی دولت استانی در حالی که ۱۳ درصد گفتند «هیچکدام» و چهار درصد مطمئن نبوده ‌اند.

تظاهرات معلمان انتاریو

اما به تاکتیک ‌های معلم ‌ها که می‌رسد نزدیک به نیمی از مردم می ‌گویند این تاکتیک‌ها موثر و مفید نبوده‌ اند.

معلم ‌ها با دولت استانی لیبرال درگیر هستند که نه تنها دستمزد آن‌ ها را متوقف کرده که حق قانونی ‌شان برای اعتصاب را سلب کرده است. بحران برخورد با معلم‌ ها از دلایلی بود که به استعفای دالتون مک ‌گینتی، نخست ‌وزیر لیبرال، پس از ۱۶ سال رهبری حزبش انجامید. دو نفر از نامزدهای اصلی حزب برای کسب رهبری، کاتلین وین و جرارد کندی (که هر دو سابقه ‌ی وزارت آموزش و پرورش را دارند) از عملکرد مک‌ گینتی و وزیر آموزش و پرورش، لورل بروتن، انتقاد کرده ‌اند و گفته ‌اند برخورد متفاوتی با معلم ‌ها پیش خواهند گرفت.

طبق نظرسنجی جدید ۶۲ درصد از مردم مخالف قطع برنامه ‌های فوق ‌درسی توسط اتحادیه‌ ی معلم ‌های دبیرستان بوده ‌اند در حالی که ۳۱ درصد آن‌ها را تایید کرده ‌اند و هفت درصد گفته ‌اند بی‌ نظرند.

شماری حتی وسیع‌تر (۷۱ درصد) مخالف تاکتیک عدم نظرنویسی در کارنامه‌ی بچه‌ ها (جهت کم‌کاری) بوده ‌اند در حالی که ۲۳ درصد آن‌را تایید کرده و هفت درصد گفته ‌اند مطمئن نیستند. رویهمرفته ۴۷ درصد می‌گویند تاکتیک ‌های معلم ‌ها ناموثر است در حالی که ۳۹ درصد آن‌ ها را موثر می‌دانند و ۱۴ درصد مطمئن نیستند.

نظرسنجی «فوروم» در روزهای سه ‌شنبه و چهارشنبه ‌ی هفته‌ ی گذشته از ۱۱۲۷ نفر، به صورت تلفنی انجام گرفت.

هفته‌ ی گذشته شاهد بودیم که دو اتحادیه ‌ی معلم‌های دبیرستان (در منطقه‌ی یورک و نیاگارا) به توافق ‌هایی که با هیئت امنای مدارس به دست آمده بود رای منفی دادند. «فدراسیون معلم‌های متوسطه‌ ی انتاریو» در روز جمعه گفت توافق ‌هایی که در همیلتون برای معلم‌ های تمام‌وقت و پاره‌ وقت به دست آمده بود نیز با رای اعضا رد شده است.

تا به حال فقط معلم‌ های منطقه‌ی «آپر گراند» در شمال و غربِ تورنتو که شامل کانتی دافرین، کانتی ولینگتون و شهر گوئلف می‌شود قرارداد خود را تصویب کرده‌اند. دولت لیبرال می‌گوید قراردادها باید تقریبا برابر با قراردادهایی باشند که این دولت قبلا با معلم‌های مدارس کاتولیک و فرانسوی امضا کرده‌ است. این قراردادها که حمله ‌هایی وسیع به حقوق معلمان توصیف شده‌اند، روزهای مرخصی بدون حقوق اجباری را تحمیل می‌کنند، دستمزدها را متوقف می‌کنند و روزهای مرخصی استعلاجی را به طور چشمگیری کاهش می‌ دهند.

گروهی از معلمان شهر گوئلف می‌گویند روند رای ‌گیری در این منطقه دچار مشکل بوده است. در حال حاضر دبیر کل اتحادیه مشغول تحقیق در مورد این ادعا است.