شهروند- آرش عزیزی:کانون ایرانیان دانشگاه تورنتو برای دومین سال پیاپی می‌خواهد شب یلدای باشکوهی برگزار کند. 

مراسم پارسال با چنان استقبالی مواجه شد که کانون امسال توجه بسیاری معطوف این مراسم کرده و می‌کوشد آن‌را به بهترین نحو برگزار کند.

مارال سالک، عضو هیئت اجرایی کانون، که پارسال نیز مدیر هنری برگزاری مراسم بود به شهروند گفت پارسال سالنی با ظرفیت ۱۴۰ نفره گرفته شده بود که حداقل ۶۰، ۷۰ نفر بیشتر از این تعداد آمدند. همین است که کانون امسال تدارک‌های بیشتری دیده. مارال، که در گفتگویی تلفنی با ما همراه می‌شود، می‌گوید امسال «گریت هالِ» هارت هاوس در دانشگاه تورنتو را گرفته‌اند که ظرفیتش حدود ۳۰۰ نفر است.

مارال می‌گوید تجربه‌ی مثبت پارسال باعث شده هیئت اجرایی جدید که تازه یک ماه از انتخاب آن می‌گذرد نیز تصمیم جدی برای برگزاری موفق شب یلدا را داشته باشد.

یک نکته که نسبت به پارسال متفاوت خواهد بود تعداد اجراهاست. برنامه‌ی شلوغ و موفق پارسال بیش از ۶، ۷ اجرا داشت اما امسال قرار است کار متمرکزتر باشد. مارال می‌گوید دو اجرای رقص تکی و گروهی در نظر دارند که هر دو با طراحی آیدا مفتاحی، دانشجوی دکترای دانشگاه تورنتو، است. اجرای تکی را خود آیدا انجام می‌دهد و اجرای گروهی را «گروه رقص گیتی» که از شاگردان او هستند.

در ضمن اجرای موسیقی توسط دو نفر از فعالین خودِ کانون انجام می‌شود: یکی بهزاد، عضو هیئت مدیره، که گیتار می‌زند و دیگری آزار سالک، از نوازندگان به نام شهرمان، که با نوای تار به شب یلدا می‌آید.

امسال برای اولین بار قرار است شاهد نوع دیگری از اجرا هم باشیم که در تهرانتو کمتر دیده‌ایم: استندآپ کمدی!‌این جوان مستعد شهرمان، فرداد کاظمی، است که قرار است در این زمینه هنرنمایی کند.

از شما چه پنهان که بعضی از همین هنرمندان اجراهای هیجان‌انگیزی در ماه‌های آتی نیز پیش رو دارند که از همین شب یلدا اعلام خواهد شد.

موفقیت پارسال بچه‌های دانشگاه تورنتو باعث شده امسال شاهد برگزاری مراسم‌های شب یلدای بیشتری هم باشیم. بچه‌های دانشگاه رایرسون  هم در کنار تیم “تیرگان”، سازمان زنان ایرانی انتاریو، و کانون دوستداران گیلان نیز امسال مراسم شب یلدا برگزار می‌کنند.

مارال می‌گوید کانون از این افزایش برنامه‌ها استقبال می‌کند و امیدوار است تمام برنامه‌ها هر سال موفق‌تر از سال‌های گذشته باشند.

شب یلدای «کانون ایرانیان دانشگاه تورنتو» جمعه ۲۱ دسامبر از ساعت ۶ تا ۹ شب در «گریت هالِ» هارت هاوس واقع در دانشگاه تورنتو برگزار می‌شود. این شب به یاد ماندنی را از دست ندهید که در این بحبوحه‌ی تعطیلات و اعیاد مختلف، هیچ چیز مثل سنت‌های قدیمی ایرانی نمی‌چسبد.