شهروند آرش عزیزی: هفته‌ی گذشته پلیس منطقه‌ ی یورک با طمطراق بسیار از تعطیلی وب ‌سایت قماری غیرقانونی گفت که هنگام یورش آن ‌ها به گروهی در وان انجام شده بود. تماس ‌های بین‌ المللی پلیس باعث شد سرور این وب ‌سایت در کاستاریکا پیدا و تعطیل شود. اما همان شرکت «پلاتینیوم اسپورتسبوک» هنوز هیچ چیز نشده وب‌ سایت جدید خود را از جایی به غیر از کاستاریکا افتتاح کرده است.

وب‌ سایت جدید، شماره تلفن جدیدی هم دارد و ظاهر آن بسیار شبیه وب‌ سایت تعطیل‌ شده ی قبلی است. آدرس جدید آن هست: platinumsb.tk (پایانه ‌ی tk مخصوص توکلو، منطقه ‌ای در جنوب اقیانوس آرام است که بخشی از نیوزلند به شمار می‌ رود.)

هفته‌ ی گذشته این «واحد ویژه‌ ی نیروهای مشترک» بود که به مجلس قماری در مارکهام یورش برد. این واحد شامل پلیس فدرال کانادا، پلیس استانی انتاریو، نیروی پلیس تورنتو و سایر نیروهای پلیس می‌شود. در یورشِ هفته‌ ی گذشته شش نفر دستگیر شدند و ۵/۲ میلیون دلار پول نقد به همراه انواع و اقسام اجناس غیرقانونی (تلویزیون، ماشین، موتورسیکلت) به دست آمد.

وب سایت قمار غیرقانونی

گزارش‌ های متعدد نشان می‌ دهد که سازمان‌ های جنایی ایتالیایی (که بزرگ‌ ترین سازمان ‌های اینچنینی در سطح جهان هستند)‌ حضور وسیعی در کانادا، بخصوص انتاریو و کبک،‌ دارند. تحقیقات کنونی در مورد فساد مالی در کبک، نقش گسترده ‌ی «کوسا نوسترا»، یعنی همان سازمان جنایی جزیره‌ ی سیسیلی که عنوان اصلی «مافیا» از‌آن است، را برملا کرده است. گزارش ‌ها پیش از این خبر از فعالیت گسترده‌ ی اندرانگتا، سازمانی جنایی با ریشه در کالابریای ایتالیا، می‌ داد. سومین سازمان بزرگ جنایی که فعالیت آن در کانادا تایید شده، کامورا است که ریشه در کامپانیا (ناپل) دارد.

پلیس ایتالیا در حال حاضر در همراهی با مقامات کانادا به دنبال دستگیری ۳۰ نفر از رهبران مافیایی در انتاریو است.

منطقه ‌ی ایتالیایی‌ نشین وودبریج در شهرِ وان از مهم ‌ترین مراکز فعالیت مافیایی در آمریکای شمالی به حساب می ‌رود.