شهروند ۱۲۳۷  پنجشنبه ۹ جولای  ۲۰۰۹

عارضه کم خونی زمانی بروز می کند که خون فاقد هموگلوبین کافی است. هموگلوبین به گلبول های قرمز خون در حمل اکسیژن از ریه به تمام اندامهای بدن کمک می کند.

امروزه افراد بسیاری در جهان با این بیماری به درجات متفاوت دست به گریبان هستند. کم خونی انواع مختلفی دارد. موارد یاد شده در زیر براساس اطلاعات جمع آوری شده از منابع مختلف پزشکی است. در این مقاله هدف ما ارائه این اطلاعات به شما و ارتباط آن با بیمه است و هرگز در پی آن نیستیم که در مقام یک پزشک شما را با این بیماری به شکل دقیق روبرو سازیم.

کم خونی انواع مختلفی دارد، می تواند ناشی از فقر آهن باشد که این نوع کم خونی از شایع ترین انواع بیماری است. نوع دیگر می تواند در اثر کمبود ویتامین  B12 باشد. این ویتامین به بدن در سالم نگه داشتن خون یا سیستم عصبی کمک می کند. در این نوع کم خونی، بدن گلبولهای قرمز خونی تولید می کند که نمی توانند اکسیژن را به خوبی تحویل دهند.

عدم دریافت ویتامین B12 در این حالت می تواند موجب کرخی و بی حسی دست و پاها، مشکلات در راه رفتن، از دست دادن حافظه و مشکلات بینایی شود.

بیماری های نهفته: بیماریهایی مثل امراض کلیوی بویژه بیمارانی که دیالیز می شوند، بیماری های خونی ارثی از جمله مواردی هستند که معمولا کم خونی و عوارض آن را در فرد مبتلا می توان دید. کم خونی برای پیشرفت در بدن به گذر زمان نیاز دارد. در آغاز ممکن است هیچ علائمی بروز نکند و یا علائم بیماری بسیار خفیف باشد، اما با پیشرفت بیماری می توان شاهد علائمی  چون خستگی، ضعف، عدم توانایی در کار و تحصیل، کاهش دمای بدن، پریدگی رنگ پوست، ضربان سریع قلب، کوتاهی تنفس ها، درد سینه، سرگیجه، سردی دست و پاها، تحریک پذیری، کرخی و سردرد بود. آنچه در این میان طبیعی به نظر می رسد این است  که فرد بیمار در چنین شرایطی، در طول دوره نقاهت، قادر به انجام امور عادی و روزمره خود نخواهد بود.

از آنجا که طبق آمار، افراد زیادی در جهان با این بیماری زندگی می کنند به نظر می رسد بیمه ای مناسب، قطعا می تواند در چنین شرایطی، زندگی شخص بیمار را از نظر اقتصادی در وضعیت مناسبی قرار دهد.

گاه برای درمان این بیماری، بسته به حاد بودن آن، بیمار نیاز به تعویض خون و یا حتی پیوند مغز استخوان دارد. طبیعتا عاقلانه است در زمان سلامت، به فکر چاره ی روزهایی باشیم که به هر دلیل قادر به انجام امور عادی و شخصی خود نخواهیم بود. هیچ یک از ما نمی توانیم پیش بینی فردایی را کنیم که در آن حتما سلامت خواهیم بود.

پیشنهاد بیمه به شما، بیمه ناتوانی جسمی و بیماری حاد است. در این حالت شما می توانید دریافت کننده مبلغ ۱۰۰۰ دلار تا ۸۵۰۰ دلار در ماه باشید در صورتی که نتوانید دو کار از فعالیتهای روزانه تان را به تنهایی انجام دهید، برای مثال اگر برای پوشیدن لباس نیاز به کمک شخص دیگری دارید و یا برای استحمام نیازمندید که کسی شما را یاری دهد دریافت کننده مبلغ قرارداد خواهید بود. (قابل ذکر است این کمک می تواند از وسیله های کمکی گرفته تا پرستار همراه، همسر متقاضی بیمه باشد) از آنجا که خطر مواردی نظیر تصادف، مریضی و کهولت سن نیز اجتناب ناپذیر بوده و موجب خواهد شد که قادر نباشیم به تنهایی به کارهای شخصی بپردازیم لذا این نوع بیمه می تواند جوابگوی پوشش ما در زمان نیاز باشد. به سلامت امروزتان شاکر و از فردای خود غافل نباشید. همچنین در خصوص بیمه بیماریهای حاد (سخت) جهت فرد بیمار، در صورت تشخیص پزشک و مرتبط بودن بیماریها با موارد قید شده در  بیمه بیماری سخت قابل دریافت مبلغی بین ۲۵۰۰۰ دلار تا ۲۰۰۰۰۰۰ دلار معاف از مالیات یکجا توسط فرد بیمار  خواهد بود.


 


 

* محمد رحیمیان کارشناس بیمه و سرمایه گذاری

moe@insufin.com