لوپوس بیماری سیستم ایمنی بدن است که می تواند قسمت های مختلفی از بدن را درگیر کند از جمله مفاصل، پوست، ریه و قلب، کلیه ها، خون و مغز، در این بیماری سیستم ایمنی نمی تواند فرقی بین ماده خارجی و سلولها و بافت بدن بگذارد. نشانه های بیماری در افراد مبتلا متفاوت است . گاهی فقط پوست یا مفصل درگیر می شود.

در این بیماری زنان ۹ برابر مردان  مبتلا می شوند و همینطور درصد ابتلا از سن ۱۵ تا ۴۵ سالگی شایع تر است ولی احتمال ابتلای کودکان و افراد مسن تر هم وجود دارد و از مشخصات ویژه این بیماری دوره ای بودن آن است که شامل دوره های فعال و خاموشی است.

سیستم ایمنی بدن به صورت طبیعی، آنتی بادیهایی دارد که علیه ویروسها و دیگر  مواد خارجی عمل می کنند، در بیماری لوپوس سیستم  ایمنی نمی تواند فرقی بین ماده خارجی و سلولها و بافت بدن قایل شود در نتیجه به بافت خودی حمله می کند و این دلیل درد  و التهاب در بدن است.

لوپوس در لاتین به معنی گرگ است ، در قرن ۱۸ برای توصیف این بیماری به کار برده می شد چون هاله قرمز رنگ روی گونه ها شبیه محل گاز گرفتگی گرگ است.

تشخیص بیماری لوپوس سخت است و از فردی به فرد دیگر متفاوت.  بسیارمهم است که علایم آن را بدانیم که در خطر ابتلا این بیماری قرار داریم یا نه ؟

البته اگر این بیماری زود تشخیص داده شود و مدیریت صحیح در کنترل بیماری صورت گیرد، بیشتر بیماران می توانند به زندگی عادی خود برگردند.

علایم شایع این بیماران درد و تورم مفصلی است که بیشتر مفاصل کوچک درگیر می شوند. این دردها ممکن است مداوم و یا گذرا باشند همینطور مبتلایان این بیماری به نور خورشید حساس هستند چون ممکن است ضایعات پوستی آنان با نور خورشید تشدید شود. همچنین این بیماری با ریزش مو نیز همراه است و گاهی  زخم هایی در دهان این بیماران ایجاد می کند.  علایم خستگی، تب با علت نامشخص و کاهش وزن هم ممکن است در این افراد بوجود آید. تهوع همراه استفراغ و اسهال و درد شکمی ممکن است در هنگام شعله ور شدن لوپوس دیده شود. مصرف غذاهایی که سرشار از اسید چرب است مانند ماهی، در کاهش التهاب ناشی از این بیماری موثراست.

همچنین گیاهانی مانند آلوئه ورا که یک پاک کننده خون است و سبب سم زدایی می شود می تواند موثر باشد. انجام فعالیت بدنی که سبب افزایش مقاومت بدن شده  و به انعطاف پذیری عضلات  کمک می کند توصیه می شود.

با این که ورزش کردن برای این بیماران بسیار مفید است اما باید توجه شود از ورزشهایی استفاده شود که دردهای عضلانی را بدتر نکند اگر ورزشی باعث تشدید این دردها شود باید سریع آن را متوقف کرده و ورزش سبکتری را جایگزین آن کنیم.

در دنیایی زندگی می کنیم  که با وجود پیشرفت علوم، هنوز بشر قادر به جوابگویی و حل معماهایی نیست و از لحظه ی بعد بی اطلاع است.  بیمه تکیه گاهی مناسب جهت پوشش، آرامش و امنیت است. با گرفتن بیمه بیماریهای حاد می توان تا ۳۲ بیماری را با توجه به سن بیمه شونده از مبلغ ۲۵۰۰۰ دلار تا ۲.۰۰۰.۰۰۰ دلار اختیار نمود. با پرداخت مبلغی ناچیز خود و عزیزانمان را بیمه کنیم و در صورت عدم بیماری امکان پس انداز، آسایش و امنیت خاطر را فراهم آوریم.

برای اطلاعات بیشتر در خصوص بیمه های سخت: 

از خوانندگان و علاقمندان دعوت  به عمل می آوریم که تجربه های خوب و بد خود را پیرامون بیمه با ما در میان بگذارند. مطالب این مقالات صرفن در جهت اطلاع رسانی می باشد و به هیچ عنوان جایگزین مشاوره با متخصصان مربوطه نمی شود.

شماره تماس شرکت ۹۰۵۳۷۰۰۰۱۱  و news@insufin.com   جوابگوی سئوالات شما عزیزان می باشد. از طریق وبسایت های شرکت و همچنین وبلاگ ورسانه های اجتماعی ما را دنبال کنید.

    www.insufin.com  www.sherkatebimeh.comwww.youtube.com/sherkatbimehwww.facebook.com/Insufin