کنسرت موسیقی آذربایجانی و نمایش فیلم کوتاه برای یاری به آسیب دیدگان زلزله ی بوشهر

در روز یکشنبه ۲۸ اپریل از ساعت ۱۲ تا ۲ بعد از ظهر، در سالن اجتماعات مرکز فرهنگی پریا حسن انعامی(خواننده اپرا)، نرمینه افندی اُوا(نوازنده پیانو)، محمد امان اللهی(نوازنده تار)، صمد پورموسوی(نوازنده قوپوز) به اجرای قطعاتی از موسیقی آذربایجانی خواهند پرداخت و چهار فیلم کوتاه از فیلمسازان جوان تورنتو به نمایش گذاشته خواهد شد.

 

 

این برنامه هنری در حمایت از زلزله زدگان بوشهری توسط گروهی از هنردوستان و هنرمندان موسیقی آذربایجانی صورت می گیرد. این گروه تا به حال با اجرای موسیقی خیابانی در پلازای ایرانیان مبلغ ۱۶۱۶ دلار و یک شب اجرای موسیقی در دانشگاه مک مستر مبلغ ۱۵۲۳ جمع آوری کرده است.

 

 

 بلوچ های تورنتو به یاری آسیب دیدگان زلزله

در سیستان و بلوچستان برخاستند

تعدادی از بلوچ های مقیم تورنتو با همیاری بنیاد زبان و فرهنگ آذربایجان ایران ـ کانادا در پلازای ایرانیان کمک های مالی هموطنان را جمع آوری کردند

روزهای شنبه و یکشنبه ۲۰ و ۲۱ اپریل، گروهی از بلوچ های ساکن تورنتو با همیاری بنیاد زبان و فرهنگ آذربایجان ایران ـ کانادا، در پلازای ایرانیان جمع شدند تا نظر رهگذران را به وضعیت آسیب دیدگان در زلزله ی اخیر در سیستان و بلوچستان و پاکستان جلب کنند.

 

 

خوشبختانه این زلزله در عمق زمین اتفاق افتاد و علیرغم پرقدرت بودنش که معادل ۷ و ۸ دهم ریشتر بود، در بخش ایران تنها یک کشته و ده ها زخمی داد. با این حال تعدادی از روستاهای منطقه هر یک به درجاتی تخریب شدند و مردم محروم این استان را با مشکلات مضاعف مواجه ساخت.