شهروند- روز جمعه هفته گذشته آتش سوزی در حدود ۱۰۰ کیلومتری غرب Kamloops در استان بریتیش کلمبیا در ابعاد حدود ۷ کیلومتر مربع شروع شد و کم کم تا حدود ۴۰ کیلومتر مربع افزایش پیدا کرد.

این آتش باعث شد که مقامات در این ناحیه موقعیت اضطراری اعلام کرده و دو ناحیه Ashcroft و Cache Creek را تخلیه کنند. متاسفانه روز یکشنبه یا تغییر جهت هوا آتش گستره بیشتری را در بر گرفت و باعث شد که تعداد ساکنانی که مجبور به تخلیه خانه هایشان شدند به۱۴۰۰۰ نفر افزایش پیدا کند. بسیاری از مردم شبانه و به صورت اضطراری در این مناطق از خانه های خود تخلیه شده و به مکان های امنی که توسط دولت استانی تعیین شده است انتقال داده شدند.

این آتش سوزی تا روز دوشنبه در پهنه ای با وسعت حدود ۵۰۰ کیلومتر در مرکز این استان در جریان بود و بسیاری از آتش نشان های این استان می گویند که تاکنون چنین آتش سوزی عظیمی را مشاهده نکرده اند. قرار بود روز دوشنبه کمک های دولت فدرال به همراه صدها آتش نشان از استان های دیگر کانادا برای کمک به این استان وارد شوند. این آتش سوزی که دلایل آن آب و هوای خشک فصلی است شهرهای کوچک و بسیاری از جوامع مردمان بومی را تحت تاثیر قرار داده است و بسیاری از مردم نمی دانند که آیا راه برگشتی به خانه های خود دارند یا خیر.

دولت استانی در پی بیانیه ای در این استان وضعیت اضطراری اعلام کرد و گفت که حفظ جان مردم اولویت اول مقامات است و مراکز و فضای کافی برای اسکان آسیب دیدگان این آتش سوزی وجود دارد و از این بابت هیچگونه نگرانی وجود ندارد. آتش نشان ها به کمک بسیاری از نیروهای مردمی در حال مهار این آتش هستند و تنها دست مهربانی طبیعت و موافق بودن باد می تواند جلوی پیشرفت آتش را بگیرد و اوضاع را سامان دهد.