کمپین جمع آوری کمک های مردمی برای آسیب دیدگان زلزله بوشهر در تورنتو ـ که توسط جمعی از هنردوستان و هنرمندان موسیقی آذربایجانی برگزار می شد ـ با اجرای آخرین برنامه هنری شامل نمایش چهار فیلم کوتاه و اجرای قطعاتی از موسیقی کلاسیک و فلکلور آذربایجانی در روز یکشنبه ۲۸ آپریل در مرکز هنری پریا به کار خود پایان داد.

هنرمندان و دست اندرکاران جمع آوری کمک های مردمی برای زلزله زدگان بوشهر در یک عکس یادگاری

در آخرین برنامه اجرا شده مبلغ ۱۱۰۰ دلار جمع آوری شد.

پیش از این در طول “اجرای موسیقی زنده خیابانی” در روزهای ۱۲-۱۴ اپریل در تورنتو مبلغ ۱۶۱۶ دلار و در برنامه “شبی با موسیقی در همیلتون” به تاریخ ۲۰ اپریل در دانشگاه مک مستر مبلغ ۱۵۲۳ دلار جمع آوری شده بود. مجموع کل کمک های مردمی(۴۲۳۹ دلار) طبق هماهنگی قبلی با آقای شنبه زاده، هنرمند سرشناس بوشهری ساکن پاریس روز دوشنبه ۲۹ اپریل به حساب ایشان منتقل شد. این پول با مسئولیت و هدایت مستقیم آقای شنبه زاده توسط نهادهای مردمی بومی به دست آسیب دیدگان زلزله خواهد رسید.

با تشکر از:

ـ کارکنان و مدیریت محترم بنیاد پریا به ویژه آقای احمد تبریزی برای در اختیار گذاشتن محل کنسرت و هماهنگی های لازم.

ـ مسئولان روزنامه شهروند تورنتو برای تهیه گزارش ها و اطلاع رسانی.

ـ آقای رضا طباطبایی و مهرداد راشدی برای حمایت های صمیمانه و بی دریغشان.

هنرمندان موسیقی شرکت کننده دراین برنامه ها؛ حسن انعامی، نرمینه افندی اوا، محمد امان اللهی، صمد پورموسوی، احمد ابراهیم پور، اکبر مجیدوف، روزبه مافی، پوریا حیدری، علی امامیان، لاله جوانشیر، مهران مالکی، پُلاد زاهدی و ماریتزا کریستینا و در بخش فیلم موسی قدرتی فرد، حسن المدلوح، مارک مرکانتی و سروش حسینی بودند.

مدیریت و هماهنگی کمپین جمع آوری کمکهای مردمی برای زلزله زدگان بوشهر را آقایان احمد ابراهیم پور، رضوان قنبری، صمد پورموسوی و محبوب بلندی به عهده داشتند.

صحنه هایی از برنامه های هنرمندان آذربایجانی در بنیاد پریا

سخن دل:

ما به عنوان گروه هماهنگی جمع آوری کمکهای مردمی برای زلزله زدگان بوشهر معترفیم که طی ۱۵ روز تلاش زیاد توانستیم مبلغی ناچیز جمع آوری کنیم. اما آنچه بیشتر از جنبه مادی کمپین برایمان اهمیت دارد و تسلی خاطرمان می شود پیغام انسانی نهفته پشت این نوع فعالیتها است. پیغامی که یادآور مسئولیت پذیری همگانی در برابر فاجعه ای طبیعی است. فلاکت های طبیعی می توانند برای هر فردی یا اجتماعی در هر لحظه و در هر منطقه ای رخ دهند. بی شک این ما هستیم که باید بدانیم مسئولیت مان بیشتر می شود وقتی فاجعه ای تلخ برای حاشیه ای ترین و محروم ترین قشر سرزمینی اتفاق می افتد که نه توان انعکاس دردهایشان را دارند نه توان رفع آنها را.

در نهایت از آقای سعید شنبه زاده که انگیزه اصلی این فعالیت را با اعلان آمادگی و سعه صدر خویش در ما ایجاد کردند سپاسگزاری کرده، صمیمانه آرزو داریم این مبلغ صرف خرید نیازهای اولیه ضروری از جمله آب، غذا، پوشاک و یا خرید دارو و مداوای کودکان، زنان و مردان بیمار ساکن در مناطق زلزله زده بوشهر شود.

با احترام،

از طرف جمعی از هنردوستان و هنرمندان موسیقی آذربایجانی ساکن تورنتو

صمد پورموسوی