یک سال برای یک کودک یکساله تمام زندگی است. برای یک نوجوان زمان تعویض کامپیوتر یا تلفن همراه است. برای یک میانسال نزدیکتر شدن به پایان …


شهروند ۱۲۵۲  پنجشنبه ۲۲ اکتبر ۲۰۰۹


 


 

یک سال برای یک کودک یکساله تمام زندگی است. برای یک نوجوان زمان تعویض کامپیوتر یا تلفن همراه است. برای یک میانسال نزدیکتر شدن به پایان قطعه های خانه و برای یک سالمند زمانی غنیمت برای بیشتر زیستن.

در سالی که گذشت در جهت شناسایی مشکلاتی که کامیونیتی ما با آن روبروست و در پی آن یافتن راههایی برای کمک به حل این مشکلات فراز و نشیب های زیادی را از سر گذراندیم. فعالیتهای اجتماعی در محدوده ی تشکلهای قومی نقاط ضعف و قدرت خود را دارد. متعهد شدن به انجام چنین فعالیتهایی بار سنگینی است که قبول آن تعهد می آورد و مسئولیت بر دوش فرد می گذارد و گاها او را دلسرد می کند. گروهی نوپا با پیشینه های مختلف و نگاههای مختلف به زندگی گرد هم جمع آمدند و عهده دار انجام وظیفه ای شدند که برای اولین بار در تاریخ تشکلهای ایرانی در کانادا با رای شما به انجام چنین وظیفه ای مامور شده بودند. قدمی تازه، اعتمادی تازه و راهی تازه برای برخورد کردن به مسائل مبتلابه مجموعه ما در انتاریو. ماحصل کار هر چه بود از ارزش ساعت های بسیاری که بسیاری از ما برای پاسخگویی به اعتماد شما و جوابگویی به نیازهای جامعه ایرانی مقیم انتاریو در دستور کار خود قرار داده اند، نمی کاهد.

در کنار موفقیت های چشمگیری که در سال گذشته داشته ایم با شکستهایی هم روبرو شده ایم که این خود لازمه یک کار سالم اجتماعی است. در طی این یکسال آموختیم که موفقیت ما در گرو حضور فعال شما در کنار ماست. یاد گرفتیم که امین اعتماد شما باشیم و به واقع بکوشیم که صدای مجموعه ی بی صدایی باشیم که کودکانش در مدارس با مشکلات فراوانی مواجهند؛ که مردمانش گاه در مقابل قانون از حقوق یکسان بهره مند نیستند؛ که مهاجرانش در بسیاری موارد از دیدار عزیزانشان محرومند؛ که فارغ التحصیلان دانشگاهی اش برای دستیابی به کارهای تخصصی شان باید از هفت خان رستم بگذرند؛ که سالمندانش با حقوق خود آشنا نیستند؛ که در یک کلام از امکاناتی که در این کشور وجود دارد سهم منصفانه ای نمی برند.

با آنکه جلسه مجمع عمومی ما به دلیل اتفاقات بعد از انتخابات در ایران، به تعویق افتاد، هیات مدیره کنگره تصمیم گرفت برای داشتن رابطه ای نزدیکتر و شفاف تر با اعضا خود قبل از جلسه مجمع عمومی و انتخاب هیات مدیره جدید یک جلسه پرسش و پاسخ در روز یکشنبه ۸ نوامبر در اتاق شماره ۳   North York Civic Centreبرگزار کند.

در این جلسه راجع به تغییراتی که در اساسنامه این کنگره صورت خواهد گرفت و پیشنهادات شما صحبت خواهیم کرد. جوابگوی سئوالات شما خواهیم بود و مشارکت فعال شما را در این مجموعه خواستاریم. به ما بپیوندید.


 


 

* شعله خلیلی عضو هیات مدیره کنگره ایرانیان کانادا است.