Mohammad-Rahimian

اگر به وب سایت World meters  مراجعه کنید در برابرتان ارقامی را می بینید که به سرعت در حرکتند. برای مثال همین امروز تا این لحظه ۲۳۵ هزار و ۸۴۲ نفر به دنیا آمده و۱۰۰ هزار و ۷۶۴ نفر از دنیا رفته اند. سرعت این اعداد در عین حالی که جالب است، انسان را به این نتیجه می رساند که تولد و مرگ فاصله غریب و دوری از یکدیگر ندارند.

از آنجا که مطلع شدیم از ماه جولای قیمت بیمه عمر بالا خواهد رفت بر آن شدیم که به آن دسته از عزیزانی که تاکنون این بیمه را اختیار نکرده اند پیشنهاد کنیم قبل از صعود قیمت ها نسبت به اخذ آن اقدام نمایند.

باید گفت در اخذ این بیمه، ابتدا احساس و بلافاصله منطق اثر گذار است. احساس از آن جهت که فکر داشتن چنین بیمه ای نیازمند وجود عشق است، باید کسی را دوست داشت و بهتر بگویم زندگی آینده ی یک نفر باید آنقدر برایمان مهم باشد که بخواهیم شرایط زندگی اش را پس از خودمان تامین نماییم. نکته عقلانی آن هم در ایجاد شرایط رفاهی برای عزیزانمان است. خوشبختانه به برکت اطلاع رسانی های خوب در این زمینه، “بیمه”، موردی ناشناخته و غریبه برای افراد به شمار نمی آید و شاید مشکل فقط آنجاست که برخی از ما هنوز تا اجباری نداشته باشیم نسبت به گرفتن چیزی و حفظ آن به سختی واکنش مثبت نشان داده و به سمتش گام برمی داریم.

old

بیاییم با هم راحت تر به داستان نگاه کنیم. در نظر بگیریم خانواده ما ۳ نفره است، یا مستاجریم و یا صاحب خانه از مدل کانادایی اش، به این معنی که به بانک بدهکاریم. فرض کنیم از این ۳ نفر، ۲ نفرمان کار می کنیم. ما دو نفر زندگی را با هم اداره می کنیم. فکر می کنید اگر من به عنوان یکی از افرادی که در تامین زندگی نقشی داشته ام به هر دلیلی از دنیا بروم، خانواده ام چگونه کمبود درآمد مرا جبران می کنند؟ یا اگر جوان بوده ام و قرار بوده در کنار همسرم پس از چند سال خانه ای خریداری کنم، حالا وضعیت همسرم چه خواهد شد؟ باید اضافه کرد که این ماجرا زن و مرد نمی شناسد و در دنیای امروز هر دو به یک اندازه در امور اقتصادی زندگی سهیم هستند، بنابراین حذف هر کدام از شخصیت های بالا می تواند روند معمول زندگی را بر هم زند.

بیمه های عمر به شکل های ترم ۱۰ ساله ، ترم ۲۰ ساله، ترم ۳۰ ساله قابل تمدید و تبدیل ، ترم ۱۰۰ ساله و نیز بیمه تمام عمر سرمایه گذاری با افزایش نرخ درطول زمان و با نرخ ثابت وجود دارند.

بیمه تمام عمر با پرداخت سریع در زمان های مشخص ۱۰ ساله و ۲۰ ساله و تمام پوشش و همچنین گارانتی دریافت پول در صورت نیاز، از دیگر شکل های این بیمه است. لازم به ذکر است در تمام بیمه های ذکر شده می توان به آن بیمه های کمکی نیز منتقل نمود، به عنوان مثال: عدم پرداخت حق بیمه در صورت از کار افتادگی، دریافت حق بیمه در صورت تصادف و یا قطع عضو، پوشش برای فرزند فرد بیمه شده، شکستگی استخوان و …

مایلم در انتهای مقاله بار دیگر آمار بالا را بنویسم تا با هم سرعت عبور زندگی را بهتر احساس کنیم، تا این لحظه تعداد متولدین امروز ۲۳۹ هزار و ۷۹۰ و تعداد کسانی که از دنیا رفته اند  ۱۰۲ هزار و ۴۷۰ نفر بوده است. اعداد ابتدای مقاله را با اعداد فعلی مقایسه کنید. فکر می کنید در این لحظه که مقاله ما را مطالعه می فرمایید، ارقام به چه صورت خواهند بود؟

http://www.worldometers.info/fa

پرسش های خود را در زمینه بیمه های مختلف از طریق ایمیل زیر با ما در میان بگذارید.

news@insufin.com

*محمد رحیمیان کارشناس ارشد بیمه و سرمایه گذاری و عضو رسمی انجمن Advocis به شماره ثبت: ۲۰۶۵۸۱۷ مشاورین متخصص بیمه و امور مالی کانادا است.

www.insufin.com

www.youtube.com/ sherkatbimeh