همانگونه که اطلاع دارید با همکاری و پوشش  نشریه شهروند ما خیلی آسان موفق شدیم در طی کمتر از چهار هفته از هموطنان نیکوکارمان برای وثیقه آزادی یک ایرانی که مدت ۲۳ ماه در زندان اداره مهاجرت است…


شماره ۱۱۹۴ ـ ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۸


 

مشکل ضامن ناظر هم حل شد


 


 

همانگونه که اطلاع دارید با همکاری و پوشش  نشریه شهروند ما خیلی آسان موفق شدیم در طی کمتر از چهار هفته از هموطنان نیکوکارمان برای وثیقه آزادی یک ایرانی که مدت ۲۳ ماه در زندان اداره مهاجرت است، مبلغ ۵۰۰۰ دلار در حسابی که به نام اینجانب به عنوان "معتمد" باز شده بود، جمع کنیم.

پس از آنکه مبلغ اولیه وثیقه جمع آوری شد، فکر کردم که مدتی در این رابطه چیزی درج نشود تا آخرین خبرها را به اطلاعتان برسانیم. آخرین کمک به این زندانی مبلغ ۳۰ دلار از طرف خانم شیرین  ـ پ در ۲۵ آگوست بود.

جمعه شب هفته گذشته طبق روال در کنیسه کلیمیان، و در جلسه فلسفه اسلامی شنبه شب در مرکز ولی عصر با دوستان در این رابطه به طور خصوصی نظرجویی کردم و رفقای کنشت و مسجد قول کمک عملی دادند. شب یکشنبه در کلیسای JWL  (عیسی نورجهان) جریان این زندانی را گفتم. این کلیسا نبش خیابان  Centre-Willowdale یعنی در مرکز فروشگاههای ایرانی قرار دارد و خانم کشیش کانادایی آن فارسی صحبت می کند.

کشیش Suzette Maciel  ۵۰۰ دلار شخصا داد و ۵۰۰ دلار دیگر نیز اعضا و کلیسا نقدی و یا با چک بانکی پرداختند. خانم کشیش پرتغالی الاصل در سخنرانی خود تاکید کرد که "تفاوتی ندارد این زندانی از کدام مملکت یا آیین است، به دستور عیسی مسیح او برادر همگی تان می باشد."


 

تا روز ۸ سپتامبر مبلغ ۶۳۸۵ دلار در حساب جمع شده است. گفتنی ست که دولت کانادا محتاج ۵۰۰۰ دلار ما نیست، اما احتیاج دارد که بر نظارت پس از آزادی دخالت فعالانه داشته باشیم.

روز سه شنبه من در این رابطه با آقای رابرت مک دونالد که بچه های زندانی را تحویل می گیرد ملاقات داشتم. او می گفت این جوان  اگر حداقل برای یک ماهه اول برنامه مکتوب نداشته باشد از لحاظ روحی روانی "جوش خواهد آورد" و برای همین هم بوده که پس از جمع وثیقه او را آزاد نکردند. به قرار معلوم قاضی گفته شما تعدادی افراد خوش قلب تکه تکه پول روی هم گذارده اید و اگر پولتان هدر برود و هر کدام به نسبت از ۱۰ دلار تا ۲۵۰۰ دلار ضرر خواهید کرد، اما هیچکس پا پیش نگذارده که برنامه پس از آزادی او را نشان بدهد . گفتنی ست این زندانی یک تکواندوکار (دان سوم) و نوازنده پیانو و کیبورد است.


 

ما هنوز برای آزادی این ایرانی از زندان اداره مهاجرت کسر بودجه داریم. توجه داشته باشید این کار کوچکی نیست. یک شرکت بزرگ کوریر ایرانی  BL قبلا مستقلا حدود صد نفر را از اداره مهاجرت و پناهندگی بیرون آورده است، اما این مورد متفاوت است.

این کار ما علاوه بر امر خیر بودن، امتحان همبستگی کامیونیتی بوده است. شعر بنی آدم اعضای یکدیگرند بسیار زیباست. نکته جالب آنکه این حرکت خیر بیشتر کار خانم ها بوده است.


 

اما آخرین پیشرفت در این رابطه شب ۷ سپتامبر در جلسه جشنی که کلیسا  برپا کرده بود، حاصل شد. در این جلسه که تعداد قابل توجهی میهمان ایرانی داشت، اعلام گردید که خانم فرحناز گل سرخی به طور کتبی در مقابل قاضی متعهد گردیده است که نظارت کامل هر روزه این زندانی را پس از آزادی به عهده بگیرد. خانم  Jenifer Exguard وکیل جدید مهاجرتی این جوان است.

فصل سرما آغاز شده و ما فقط ۱۴۰۰ دلار برای مخارج پس از آزادی این زندانی داریم. پنج هزار دلار اول جداگانه برای وثیقه منظور شده بود. شماره حساب مخصوص TD Canada Trust 153-6294553  است.