شهروند- علی شریفیان: جان مانلی رئیس کل شورای روسای شرکت های تجاری کانادا می گوید، استفن هارپر، نخست وزیر دولت فدرال باید هر چه زودتر وزراء و مقامات عالیرتبه دولت را به اروپا بفرستد تا گفت و گوهایی که کانادا به مدت چهار سال است درباره تجارت آزاد با اتحادیه اروپا دارد، قبل از اینکه دیر شود به نتیجه برسانند.

John-Manley

مانلی در مصاحبه ای به تورنتو استار گفته است هارپر باید برای نتیجه گرفتن از همه کوشش های این چهارساله با اقدامات قاطع توافق های به دست آمده را قطعی و نهایی کند. مانلی یادآور شده آنچه کانادا به لحاظ اقتصادی از امضای این قرارداد به دست می آورد بسیار قابل توجه است و اگر قرارداد تجارت آزاد به مرحله نهایی نرسد و امضاء نشود ضرر و زیانی هم که متوجه اقتصاد کانادا می شود بسیار سنگین خواهد بود.

افزایش خطر آتش سوزی در جنگل های بی سی با ادامه هوای خشک و گرم

روز دوشنبه این هفته سی و دومین روزی بود که باز هم در ونکوور حتی یک قطره باران هم نبارید. اداره هواشناسی اعلام کرد ادامه این آب و هوای خشک و گرم در ونکوور و مناطق زیادی از بریتیش کلمبیا تا روز جمعه دوم اگوست، فردا، ادامه خواهد داشت. با ادامه روزها و شب های بی باران در ونکوور و مناطق مختلف، بویژه در جنگل های بی سی، کارشناسان اکنون می گویند خطر آتش سوزی در این جنگل ها افزایش یافته  و هر آن ممکن است آتش سوزی های گسترده در بریتیش کلمبیا آغاز شود. از سوی دیگر مراکز و ایستگاه های آتش نشانی به حالت آماده باش برای مقابله با حریق های احتمالی در جنگل های بی سی در آمده اند.