رادیو فرانسه: گزارشگران بدون مرز، به مناسبت ۸ مارس روز جهانی زن، نام ۱۰ زن روزنامه‌نگار را به عنوان «ده چهره متفاوت از چهارگوشه جهان» منتشر کرده که با تلاش و تعهد‌ از دشواری‌ها و خطرهای پیشاروی در فعالیت‌ حرفه‌ای‌شان سخن می‌گویند. در میان این ده زن، نام‌های فریده نیکزاد از “آژانس وخت نیوز” (افغانستان) و نوشین احمدی خراسانی از “مدرسه فمینیستی” (ایران) به چشم می‌خورد.
به گزارش سازمان گزارشگران بدون مرز، فریده نیکزاد یکی از بینان‌گذاران خبرگزاری پژواک در سال ۱۳۸۲ و سردبیر این رسانه‌ی معتبر تا سال ۱۳۸۷، از ۱۲ سال پیش، زندگی‌ حرفه‌ای‌اش را با تهدیدهای دشمنان آزادی رسانه‌ها برای ربودن و کشتنش، گذرانده است.
او در پی تلاش برای کاووش در باره عاملان قتل و چگونگی کشته شدن زکیه زکی مدیر رادیو صدای صلح در ١۵ جوزا ١٣٨۶ ، بارها با پیام‌های تلفنی و ای میل تهدید شده بود که او نیز به «سرنوشت همکار کشته شده‌اش دچار خواهد

فریده  (راست) ـ نوشین احمدی خراسانی

فریده نیکزاد (راست) ـ نوشین احمدی خراسانی

شد.» اما، این تهدیدها که همچنان ادامه دارند، از تلاشش برای آزادی اطلاع رسانی و دفاع از حقوق زنان نکاسته است.
همچنین نوشین احمدی خراسانی موسس و سردبیر سایت مدرسه فمینیستی است که یکی از ستون‌های مبارزه برای حقوق زنان در ایران است.
این روزنامه‌نگار، نویسنده، مترجم، و مدافع حقوق زنان، از بیست سال پیش قلمش برای پیشرفت جامعه، افشای تبعیض و آزارگری علیه زنان، و پیشنهاد برای اصلاح و تغییر و تحول بازنایستاده و همچنین یکی از بینان‌گذاران «کمپین یک میلیون امضا» نیز هست؛ کارزاری که هدفش لغو قانون‌های تبعیض آمیز علیه زنان در قوانین اساسی ایران است.
زینت ارحیم، آموزش‌گر روزنامه‌نگاران و شهروند وب‌نگاران در شمال سوریه، هالاهالا هتی، گزارش‌گر خبرگزاری فرانسه در برمه، مارسلا توراتی روزنامه‌نگار مستقل مجله مستقل پروسس در مکزیک، مائی آزانگو روزنامه‌نگار لیبریایی، خدیجه اسماعیلوا، چهره نامدار روزنامه‌نگاری کاووشگرانه آذربایجانی، برنکیا اتانکویچ روزنامه‌نگار برجسته صرب، سولانژ لوسیکو نسیمیری، تنها سردبیر زن یک روزنامه در کیوس، و فاطمه الافریقی روزنامه‌نگار مراکشی دیگر زنان روزنامه‌نگار فهرست سازمان گزارشگران بدون مرز هستند.