شهروند علی شریفیان: به دنبال احتمال تهدیدهای تروریستی و ناامنی، کانادا تعطیلی سفارت خود در بنگلادش را دست کم تا آخر هفته جاری تمدید کرد. آمریکا هم در اقدامی مشابه ۲۳ سفارت و نمایندگی سیاسی خود را در ۱۷ کشور بسته و قرار است تا روز یکشنبه تعطیلی این مراکز ادامه یابند. گفته شده بر اساس اطلاعات به دست آمده با نزدیک شدن سالگرد واقعه ۱۱ سپتامبر القاعده و یا گروه های وابسته به آن و همچنین دیگر گروه های افراطی مسلمان قصد دارند دست به عملیات تروریستی نه تنها به مراکز متعلق به آمریکا بلکه تمام کشورهای غربی بزنند.

map

در رابطه با همین مخاطرات وزرات امور خارجه هفته گذشته در بیانه ویژه ای به کانادایی هایی که قصد مسافرت به خارج  کشور را دارند، هشدار داد پیش از حرکت به مقصد مورد نظرشان به نقشه راهنمایی که به پنج رنگ درباره وضعیت امنیتی کشورها تهیه شده مراجعه کنند و با احتیاط ترتیب مسافرت خود را بدهند. در این نقشه کشورهای مختلف با توجه به میزان امنیت آنها با رنگ های سبز، سبز تیره، کرم، زرد و قرمز رنگ آمیزی شده اند.

کشورهایی که با رنگ سبز مشخص شده اند، امنیت کامل دارند و رنگ قرمز نشانه آن است که آن کشور برای مسافرت کانادایی ها اصلا امنیت ندارد. ایران از جمله کشورهایی است که در این نقشه با رنگ قرمز مشخص شده است.