آزمایشی برای اجرای طرح و وعده « کاندیداتوری باز» جاستین ترودو

شهروند علی شریفیان: حوزه انتخاباتی تورنتوی مرکز در انتاریو از زمانی که باب ری نماینده لیبرال این حوزه در روز ۱۹ جون از مقام خود استعفاء داد، خالی شده است. باب ری بعد از کناره گیری مایکل ایگناتیف، رهبر حزب لیبرال به سبب شکست فاحش حزب در انتخابات ماه مه ۲۰۱۱ رهبری موقت حزب را هم تا زمانی که جاستین ترودو رسما به رهبری حزب برگزیده شد، بر عهده داشت. قرار است به زودی انتخابات میان دوره ای برای انتخاب نماینده این حوزه در مجلس عوام برگزار شود. احزاب رقیب فدرال از مدت ها پیش کار انتخاب کاندیداهای خود را شروع کرده اند. خانم کریستینا فری لند، نویسنده و روزنامه نگار با سابقه و صاحب نام انتاریو و کانادا از مدت ها قبل اظهار علاقه کرده که وارد سیاست بشود.

کریستی فریلند کاندیدای جایگزین برای باب ری

کریستی فریلند کاندیدای جایگزین برای باب ری

او روز ۲۳ جولای رسما قصد خود را اعلام کرده است. خانم فری لند چند بار با ترودو ملاقات داشته و رهبر لیبرال ها از برنامه او به خوبی خبر دارد.

در جریان مبارزات انتخاباتی ترودو در مورد چگونگی گزینش کاندیداهای حزب برای ۳۳۸ حوزه انتخاباتی (در انتخابات آینده فدرال شمار نمایندگان مجلس عوام از  ۳۰۸ نماینده کنونی  به ۳۸۸ نماینده افزایش خواهد یافت.)   سال ۲۰۱۵ وعده داد که من تصمیم گیرنده اصلی نخواهم بود، بلکه انجمن حزبی هر حوزه و استراتژیست های حزب و اعضا عمدتا کاندیداها را انتخاب خواهند کرد و من در مقام رهبر حزب نظری مشورتی خواهم داشت. اکنون همه چشم ها به این انتخابات دوخته شده تا روشن شود این وعده و سیاست ترودو چگونه عملی خواهد شد.

یادآوری می شود که این حوزه انتخاباتی را سالها باب ری، سیاستمدار محبوب و استثنایی انتاریو و کانادا نمایندگی می کرده و برای لیبرال ها از حوزه های امن محسوب می شود.