آشتی با حیوانات

 

خوانندگان عزیز شهروند، همانطور که می دانید ما حامیان و دوستداران تورنتویی پناهگاه وفا در ایران هستیم که خانه ی بیش از ۵۰۰ سگ است.

حامیان، داوطلبان و کارکنان پناهگاه وفا در روز حمایت از حیوانات بی پناه

حامیان، داوطلبان و کارکنان پناهگاه وفا در روز حمایت از حیوانات بی سرپناه

پناهگاه وفا در سال ۱۳۸۲ تاسیس شد و به عنوان اولین پناهگاه حیوانات در ایران شروع به کار کرد. تعهد ما کمک کردن و پناه دادن به حیوانات آسیب دیده و بی پناه در ایران است. پناهگاه وفا یک سازمان خیریه غیر دولتی است که فقط به کمک های مردمی و خدمات داوطلبانه اتکا دارد.

این پناهگاه در حاشیه شهر جدید هشتگرد و در فاصله یک ساعت و نیمی غرب تهران در جاده قزوین قرار دارد.

پناهگاه وفا با تلاش سخت فاطمه معتمدی که دوستدار تمامی حیوانات از هر اندازه و شکل است به وجود آمد. او زمینی را که از همسرش هدیه گرفته بود به این کار اختصاص داد و آن را با سرمایه خود ساخت.

در حال حاضر، پناهگاه زیر نظر آقای علی ثانی اداره می شود و گروهی از داوطلبان فداکار و صمیمی و دامپزشکان دلسوز و مهربان خدماتشان را به این مرکز هدیه کرده اند.

در پناهگاه سگ ها را عقیم می کنند، واکسن می زنند، بیماری های مختلفشان را درمان می کنند و روزی دو بار به آنها غذا می دهند. اگر کسی خواهان سگی باشد، در صورت واجد شرایط بودن، او را واگذار می کنند، برای بقیه تلاش می شود که پشتیبان مالی پیدا کنیم تا هزینه های روزانه ی پناهگاه تأمین شود.

شنبه ۲۶ مرداد، روز جهانی حیوانات بی سرپناه بود. یاران و دوستان وفا روز جمعه علیرغم گرمای هوا به پناهگاه رفتند و ساعاتی در بین سگ ها بودند، آنان را نوازش کردند و موهایشان را شانه کردند. سگ ها هم خوشحال بودند از بس که دوست دارند دست محبتی بر سرشان کشیده شود. مربیان مدرسه سگها هم بودند. داوطلبان و کارگران زحمتکش پناهگاه در هفته آخر برای آماده سازی آنجا و تمیز کردن اطراف پناهگاه زحمت زیادی کشیدند. یک مشکلی هم که تازه پیش آمده، خراب شدن موتور برق پناهگاه است که امیدواریم به زودی با کمک نیکوکاران این مشکل برطرف شود.

هر چه تعداد سگ هایمان زیادتر می شود و جایمان وسیع تر به کمک های بیشتری نیاز داریم، پس فکر نکنید که حالا که تعداد دوستانمان زیاد شده، دیگر نیازی به حامیان بیشتر نیست. پناهگاه فقط با کمک های مردمی اداره می شود و بس. کمک هایتان را از ما دریغ نکنید.

vafa-2

برای دیدن عکس های این روز از آلبوم آن در صفحه فیس بوک ما دیدن کنید.

* دوستداران وفا، گروهی هستند در تورنتو متشکل از حامیان و داوطلبان “پناهگاه حیوانات وفا” که در ایران (هشتگرد ـ جاده قزوین)، نگهداری از سگ های بی سرپناه را برعهده دارد.

Facebook:Vafa Animal Shelter

 www.cal.ir