خیلی از دانشمندان معتقدند که خداوند تبارک و تعالی هرکشور یا شهری را به یک دلیل خاص خلق کرده. مثلا سوئیس و لوکزامبورگ را خلق کرده که مردم پولهایشان را ببرند آنجا قایم کنند که دزد نبرد.

لاس وگاس را خلق کرد که مردم پول های باد آورده شان را ببرند درکازینوهای آنجا ببازند که دزد نبرد!

ویتنام را خلق کرد که آمریکا بمب های زیادی اش را ببرد آنجا خالی کند و روس و انگلیس را هم خلق کرد که ببینند کدام  کشور احتیاج به کمک دارند تا به کمک شان بشتابند.

putin

آدم وقتی یادش می افتد که این دو تا کشور از زمان قدیم تا به حال چقدر به ما ایرانی ها کمک کرده اند و پولهایی را که نمی دانستیم با آنها چه کنیم، چطور گونی گونی بردند و صمیمانه درکشور خودشان خرج کردند، دلش برایشان کباب می شود!

از زمان سلاطین قاجار، یک مرتبه روس و انگلیس متوجه شدند که ای داد بیداد، یک کشوری وجود دارد به نام ایران که احتیاج به کمک دارد. نفتش زیرزمین مانده و بو گرفته و اگر به سرعت استخراج نشود ممکن است بوی گندش دنیا را پرکند.

آقا  نمی دونین طفلکی ها خودشان را به چه آب و آتشی زدند تا به قول حاج میرزا آغاسی که مثلا نخست وزیرمان بود و گفته بود: این ماده سیاه بوگندو به چه درد می خورد، را از زیر زمین بیرون بیاورند، سطل سطل و بشکه بشکه به کول بکشند و ببرند به کشورخودشان که مردم ما شب با خیال راحت سرشان را روی بالش بگذارند!

این دوتا کشور دلسوز ، همین الان هم طفلکی ها همین وضع را دارند.

الان هم که آمریکا به این فکر افتاده که سوریه را بمباران کند، روس و انگلیس مانده اند چارچنگولی که خدایا چه جوری به مردم بدبخت سوریه کمک کنیم که در آتیه صنار سه شاهی هم گیر خودمان بیاید؟!

انگلیس می گوید اگر به امریکا کمک کنیم و اسد را به زمین گرم بزنیم، خدا بیشتر خوشش می آید و سود بیشتری نصیب ما می کند، و پوتین که فعلا دلش به حال مستضعفین سوریه و بخصوص اسد سوخته می گوید نه بابا، طفلک همه اش صدهزار نفر را کشته که جلوی بچه بگذاری قهر می کند.  باید جلوی امریکای جهانخوار را گرفت چون اینجوری سود بیشتری به آدم می رسه.

دنیا هم که فعلا تماشا گر است تا ببیند این دولت های خوب و خدمتگزار مردم دنیا کارشان به کجا می رسد و سوریه را چه جوری بین خودشان تقسیم می کنند!

کمک، کمکِ دیگه!

 

وسط این هیر و ویر و بزن و بکش توی سوریه و خبر حمله احتمالی آمریکا و اولدورم بولدورم روسیه، داستان ۱۶ میلیارد تومان پولی که از حساب دولت قبلی به حساب آقای احمدی نژاد منتقل شده هم قوز بالا قوز شده است.

اکبر ترکان مشاور ارشد رئیس جمهور جدیدمان در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت گفت این انتقال غیرقانونی بوده و در هیچ قانون و ماده و تبصره ای اجازه چنین انتقالی به دولت دهم داده نشده.

وی این انتقال را مصداق عمل مجرمانه توصیف کرد و گفت این موضوع را در دولت پی گیری می کند.

از طرفی دیگر یکی از نزدیکان آقای مشائی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آسیا گفت اولا این مبلغ بیست میلیارد تومان بوده نه ۱۶ میلیارد تومان، ولی این کار غیر قانونی نبود و مثل کمکی است که دولت به سایر دانشگاه ها می کند.

خبرنگار ما از همان آقاهه که اسمش مشخص نیست وکسی نمی شناسدش پرسید کمک ۲۰میلیارد تومانی به یک دانشگاه خصوصی و شخصی، مثل کمک به یک دانشگاه دولتی و مردمی است؟

ایشان با لبخند جواب دادند کمک، کمکِ دیگه مگر اون جوک معروف را نشنیدی؟

خبرنگار ما پرسید کدامش را می گویی؟

ایشان جواب دادند: یکی رفته بود خواستگاری. وقتی استکان چایی را از سینی که توی دست عروس خانم بود برداشت گفت: خیلی ممنونم آهو خانم…

عروس خانم با شرم و حیای خاص دختران دم بخت جواب داد ولی اسم من پروانه است …

داماد آینده با لبخند جواب داد: چه فرقی می کند؟ حیوان، حیوان است دیگر…!

 

دنیا مدیر بهتری می خواهد….

 

آقای وولف، رئیس جمهور پیشین آلمان به زودی به خاطر ۸۰۰ یورو رشوه یا چیزی توی همین مایه ها محاکمه خواهد شد.

دادستان آلمان می گوید آقای وولف اجازه داده است که یک تهیه کننده فیلم، خرج اقامت او در یک هتل مونیخ را بپردازد تا او را نمک گیر کند و بتواند برای تهیه فیلمش پول جمع کند.

وولف و همسرش در سال ۲۰۰۸  برای شرکت در جشن های ماه اکتبر به مونیخ رفته بودند و این تهیه کننده که از دوستان خانوادگی آقای وولف است نزدیک هشتصد یورو هزینه اقامت رئیس جمهور وقت آلمان را پرداخت کرده است.

در دوران ریاست جمهوری همین آقای وولف، آقای احمدی نژاد که رئیس جمهور ایران بود، جلز و ولز می کرد و می گفت بگذارید من دنیا را مدیریت کنم ولی یکی از مخالفانش همین آقای وولف بود. حالا دندش نرم باید بکشد!

 اگر آقای احمدی نژاد دنیا را مدیریت می کرد، کار به اینجاها می کشید که یک رئیس جمهور را به خاطر هشتصد یورو به دادگاه بکشانند و محاکمه کنند؟

ما پرونده کسانی را که سه هزار میلیارد تومان زدند و بردند و خوردند و دارند کیفش را می کنند، با یکی دو تا ضرب المثل: “مال دنیا ارزش نداره”  و “پول مثل چرک کف دسته ، از اینور میاد و از اونور میره” جوری راست و ریس کردیم که آب از آب تکان نخورد. آن وقت این آلمانی های گدا گشنه به خاطر ۸۰۰ یورو دارند آبروی رئیس جمهور قبلی خودشان را می برند.

به نظر شما انصافن دنیا مدیر بهتری نمی خواهد؟ هنوز هم می شود از آقای احمدی نژاد استفاده کرد ها …. از ما گفتن بود!

نکته

میگن با آمدن آقای روحانی اینترنت ایران چنان سریع میشه که مجبور میشن براش سرعت گیر بذارن!

* میرزاتقی خان یکی از روزنامه نگاران و طنزنویسان پیشکسوت ایران و از همکاران تحریریه ی شهروند است.