شهروند ـ فرح طاهری: دیوید موسوی، یکی از کاندیداهای احراز نمایندگی حزب لیبرال از حوزه ی ویلودیل، روز سه شنبه ۱۷ سپتامبر ۲۰۱۳، در هتل نواتل، رسما کمپین انتخاباتی اش را آغاز کرد.

در این جشن، تعداد زیادی از ایرانیان و غیرایرانیانی که حامی کاندیداتوری دیوید موسوی بودند، حضور داشتند.

سارا، از تیم انتخاباتی دیوید موسوی ضمن خوشامدگویی به حاضران، خانم جون آرودا، رئیس خدمات مهدکودک های خانواده، را معرفی کرد و از او دعوت کرد تا با جمع سخن بگوید.

 خانم جون آرودا سخنران اصلی مراسم شروع رسمی کمپین انتخاباتی دیوید موسوی بود

خانم جون آرودا سخنران اصلی مراسم شروع رسمی کمپین انتخاباتی دیوید موسوی بود

خانم آرودا، ضمن ابراز خوشوقتی از حضور در مراسم شروع کمپین انتخاباتی دیوید موسوی، او را جوانی باهوش و با حس طنزی بالا توصیف کرد و گفت: در خلال سی سال حضور در بخش غیرانتفاعی با تعداد بیشماری داوطلب کار کرده ام. طی چهار سال گذشته فرصت شناخت دیوید را از نزدیک داشتم و به ارزش های او در کار داوطلبانه ی کامیونیتی پی بردم.

خانم آرودا خصوصیت شخصیتی دیوید موسوی را در کار تیمی برشمرد و ابراز اطمینان کرد که دیوید فردی ست که هم می تواند پیشینه ی ایرانی ـ کانادایی اش را نمایندگی کند و هم توانایی نمایندگی کل حوزه ی انتخابیه اش را داشته باشد.

در پایان خانم آرودا دیوید موسوی را فردی مناسب برای کاندیداتوری لیبرال از حوزه ی لیبرال خواند و حمایت خود را از او اعلام و برایش تقاضای موفقیت کرد.

سپس دیوید موسوی با جمع سخن گفت. او در ابتدا از مادر، برادر و افراد فامیل و دوستانش برای حمایت هایشان سپاسگزاری کرد و همچنین از جمعی که آنجا برای حمایت از کاندیداتوری اش گرد آمده بودند تشکر کرد.

موسوی از خانم آرودا برای سخنان صمیمانه اش نیز سپاسگزاری کرد و به حضور چند تن دیگر در میان جمع اشاره کرد. دیوید اپل بام هنرمند پیانیست از جمله افرادی بود که مورد تشویق حاضران قرار گرفت.

David-Mosavi-2

موسوی در سخنانش گفت، من با مردم مختلفی در حوزه ی ویلودیل صحبت کرده ام. آنها همگی چهار موضوع برایشان مطرح و مهم بود: فرزندانشان را به مدرسه می فرستند، ده ها هزار دلار هزینه ی دانشگاه می دهند و در پایان نمی توانند کار پیدا کنند.

مسئله ی دیگر، وجود سالمندان است که نیاز به حمایت دارند ولی از حمایتی برخوردار نیستند.

موضوع مهم دیگر، مسئله مهاجران است. اینکه جمعیت کانادا رو به پیری می رود و نیاز به مهاجران بیشتر است در حالی که پروسه ی مهاجرت بیشتر دارد پیچیده و مشکل می شود.

آخرین موضوعی که مردم حوزه ی ویلودیل بر آن تأکید دارند، حمل و نقل عمومی ست. ممکن است بگویید این موضوع به دولت های شهری و استانی ربط دارد، ولی وقتی شما سیستم حمل و نقل خودمان را با شهرهایی چون نیویورک و پاریس مقایسه می کنید می بینید که در آنجاها دولت فدرال بودجه ی زیادی صرف کرده در حالی که در کانادا چنین کاری انجام نمی شود.

دیوید موسوی دلایل خود را برای گام گذاردن در حوزه ی سیاست و نمایندگی حزب لیبرال از حوزه ویلودیل برشمرد و گفت: ویلودیل جایی ست که من در آن به مدرسه رفتم، اولین کار نیمه وقتم را گرفتم، از همین جا به دانشگاه رفتم، هشت سال با حزب لیبرال آن کار کردم و اخیرا هم نماینده جاستین ترودو در کمپین رهبری اش بودم.

او افزود: ما به افراد فعال در حوزه ی سیاست نیاز داریم. افرادی که آینده نگر باشند و به چگونگی وضعیت کانادا در بیست، سی سال آینده بیندیشند. به اینکه فرصت های برابر تحصیلی و شغلی برای جوانان ایجاد کنند تا زندگی شان به سکونت در زیرزمین خانه پدر و مادرشان منتهی نشود.

موسوی افزود: در مورد موضوع سیستم مهاجرت کانادا، ما نیاز داریم که به مردم جهان این پیام را بفرستیم که اگر شما به ارزش های آزادی و دمکراسی ما باور دارید، اگر برای سازندگی این کشور سخت کار کنید، ما شما را در بین خانواده کانادا جا خواهیم داد، نه در پشت فرمان تاکسی.

مهم نیست از کجا آمده اید و یا چه باوری دارید، یا در کجا زندگی می کنید، باید هر یک از کانادایی ها از فرصت های برابر برخوردار باشند.

موسوی در پایان افزود: حل این چالش ها کار ساده ای نیست، و یک شبه انجام نمی شود، اما من این اطمینان را به شما می دهم، امشب اولین شب گام نهادن ما در راه ساختن کانادای بزرگ برای باری دیگر است. و این کار یک نفر و چند تن نیست و به کمک همه ی جامعه نیاز دارد.

موسوی از حاضران در سالن درخواست کرد که هم خود برگه های عضویت حزب لیبرال را پر کنند تا امکان رای دهی داشته باشند و هم دوستان و خانواده را تشویق به این کار کنند.

ادامه مراسم، پذیرایی و نوای موسیقی و گفت وگوهای رودرروی دیوید موسوی و اعضای تیم کمپین او با حاضران بود.