هیئت مدیره جدید سازمان زنان؛ پرانرژی تر از همیشه با تیمی جوان، تحصیلکرده و حرفه ای

شهروند ـ فرح طاهری: یکشنبه ۲۷ اکتبر ۲۰۱۳، مجمع عمومی سالانه ی سازمان زنان ایرانی انتاریو برگزار شد و با تمام شدن دوره ی تیم هیئت مدیره ی قبلی سازمان، زنانی عمدتا جوان و تحصیلکرده، کرسی های هیئت مدیره ی سازمان را تحویل گرفتند تا ما همچنان شاهد رشد و تحول بیشتر این سازمان ۲۴ ساله در تورنتو باشیم.

پس از یک ساعتی که برای گپ و گفت میهمانان درنظر گرفته بودند، مراسم با خوشامدگویی از سوی مصی تاتاری، یکی از اعضای هیئت مدیره سازمان زنان آغاز شد. او کمیته ی هفت نفره ی مجمع عمومی امسال را معرفی کرد: افخم مردوخی، حلیمه حمیدی، ملکناز صدوقی، افسانه برزوئی، مها شاملو، نوشین خاوریان و مصی تاتاری.

دکتر ماندانا عطارزاده، از اعضای پیشین هیئت مدیره ی سازمان زنان، ریاست جلسه مجمع عمومی را برعهده داشت.

تقدیر از ده ها داوطلب سازمان زنان ایرانی انتاریو

تقدیر از ده ها داوطلب سازمان زنان ایرانی انتاریو

کسرا کریمی، دانشجوی سال اول رشته بایومدیکال ساینس در دانشگاه یورک و رئیس کمیته هیئت داوران بورسیه ی تحصیلی سازمان منشی جلسه بود.

فرامرز رشیدی، حسابدار سازمان، کاندیدای حسابدار مالی برای سال آینده معرفی شد.

و بهار کریمی، از اعضای فعال سازمان که در بیمارستان نورت یورک جنرال به عنوان نرس اشتغال به کار دارد، گردانندگی مراسم و معرفی برنامه ها را برعهده داشت.

در ادامه ماندانا عطارزاده، به عنوان رئیس جلسه از تجارب خود در کار با سازمان زنان گفت.

افخم مردوخی، رئیس هیئت مدیره ی سازمان زنان، از سوی هیئت مدیره از حمایت های جامعه ی ایرانی و از اطلاع رسانی رسانه های شهروند، سلام تورنتو، ایران استار و شهر ما سپاسگزاری کرد.

مردوخی، به راه اندازی صفحه ی فیس بوک سازمان زنان اشاره کرد و آن را از دیگر راه های ارتباطی با مخاطبان خواند.

رئیس سازمان زنان ایرانی انتاریو، از افزایش تعداد پرسنل رسمی سازمان خبر داد. افسانه برزوئی، مها شاملو، دکتر نوشین خاوریان و سودابه مفرد از همکاران سازمان هستند.

مردوخی به نتایج نظرسنجی از حاضران در جلسه ی پیشین سازمان اشاره کرد و اهم خواسته هایی که از سوی ۲۳۰ نفر اعلام شده بود، تاکید روی مسائل سلامت روانی، اختلافات زناشویی، مسائل مربوط به جوانان، گسترده تر کردن خدمات سازمان و مکان سازمان بوده که در تمام این زمینه ها سازمان با برقراری جلسات آموزشی، ارتباط با سازمان های مربوطه، افزایش پرسنل و تدارک دفتر دائمی برای سازمان اقداماتی انجام داده است.

گوشه هایی از مراسم برگزاری مجمع عمومی سازمان زنان

گوشه هایی از مراسم برگزاری مجمع عمومی سازمان زنان

رئیس سازمان زنان به موضوع انتخاب هیئت مدیره جدید پرداخت و گفت: شش سال پیش که در جلسه ای من دستم را برای کاندیدایی بلند کردم، فقط هفده نفر در آن جلسه حضور داشتند که انتخابات برگزار نشد و بار دوم حدود پنجاه نفر. همان موقع در آن مراسم یک تصمیم اساسی گرفتم. اینکه قدر و ارزش سازمانی که ۱۸ سال به عمر خود ادامه داده، بدانیم، کودتا نکنیم، به کسی بی احترامی نکنیم و از آموزه های سازمان استفاده کنیم و براساس آنها و دانشی که خودمان از کامیونیتی داریم جهت سازمان را موفق تر و مورد پسندتر کنیم. بعد از شش سال با افتخار می توانم بگویم که جا افتادیم.

افخم مردوخی از همکارانش در هیئت مدیره در طی این شش سال  سپاسگزاری کرد و در ادامه از ملکناز صدوقی و اکرم بسیجی همراهان هیئت مدیره ی سازمان به عنوان ستون فقرات سازمان یاد کرد که از هیچگونه کمکی به سازمان دریغ نکرده اند و با اهدای لوح تقدیر از خدمات آنان سپاسگزاری کرد.

همچنین با اهدای لوح تقدیر از بهناز آفاقی، مسئول برنامه ادبیات و کتابخوانی سازمان، صدیقه گندمی مربی ورزش و کسرا کریمی، دانشجوی جوانی که در برنامه های مختلف سازمان بویژه در بخش کامپیوتر و فیس بوک سازمان خدمات داوطلبانه ارائه می دهند، سپاسگزاری شد.

افخم مردوخی در پایان از حمایت های جامعه ی ایرانی و از همراه زندگی اش، جمیل مردوخی، برای یاری های بسیارش سپاسگزاری کرد.

دکتر عطارزاده، پشت میکروفن قرار گرفت و او نیز به درستی به نقش مهم و ارزنده افخم مردوخی در پیشرفت سازمان اشاره کرد و آن را ستود. این سخنان با تشویق بسیار حاضران در سالن همراه شد.

در ادامه برنامه، افسانه برزویی و ملکناز صدوقی برای پاسخ به پرسش ها درباره ی گزارش مالی سازمان در پشت میکروفن قرار گرفتند.

سپس افسانه برزویی، مها شاملو، دکتر نوشین خاوریان و سودابه مفرد کارمندان سازمان از نحوه ی آشنایی و چگونگی کار و وظایف خود در سازمان گفتند.

در ادامه بهار کریمی نحوه ی انتخاب اعضای جدید هیئت مدیره را بیان کرد. قبلا از طریق رسانه ها و ایمیل و سایت سازمان، از علاقمندان به عضویت در هیئت مدیره خواسته شده بود تا تقاضاهایشان را برای بررسی ارسال دارند.

کمیته ای متشکل از دو نفر اعضای هئیت مدیره (افخم مردوخی و ملکناز صدوقی)، یک همکار اداری (افسانه برزویی) و دو عضو فعال سازمان (نواز کریمیان و بهار کریمی) بررسی تقاضاهای کاندیداهای عضویت هیئت مدیره را برعهده داشت. ۲۱ فرم دریافت شد. از میان آنها تعدادی برای مصاحبه دعوت شدند و از آن بین آنها ۱۰ تن به عنوان اعضای ثابت و ۴ تن به عنوان اعضای ثابت کمیته های اجرایی انتخاب شدند که برای دریافت رای اعتماد به حاضران در مجمع عمومی معرفی شدند.

باعث خوشحالی ست که اکثر افراد انتخاب شده زنان جوان تحصیلکرده و متخصصی هستند که علیرغم اشتغال در کارهای حرفه ای خودشان، خواسته اند که به عنوان داوطلب ساعاتی از وقت خود را در اختیار جامعه ی ایرانی تورنتو و بویژه زنان آن قرار دهند.

ـ مهتاب نصیریان، طراح داخلی در سال ۲۰۰۶ به کانادا مهاجرت کرده.

ـ نگار هاشمی  دکترای حقوق

ـ فرح عباسی، مددکار اجتماعی

ـ دکتر مارال نجفی، پزشک و متخصص داخلی در بیمارستان نورت یورک جنرال

ـ فرزانه لطفی، مدیر شرکت حسابداری تحصیلکرده دانشگاه هالیفکس

ـ نواز کریمیان، دانشجوی دکترای علوم دارویی دانشگاه تورنتو

ـ سها دزفولی، فوق لیسانس مدیریت صنعتی از دانشگاه تورنتو

ـ مهرناز فرازمند، لیسانس زبان فرانسه از دانشگاه یورک و عضو داوطلب یونیسف

ـ مریم استادآقا، فوق لیسانس مردم شناسی، متولد ۱۳۶۲، شاید جوان ترین و تازه واردترین سال گذشته به کانادا مهاجرت کرده است.

ـ آزاده اردشیرجم، فوق لیسانس در حوزه ی علوم انسانی

ـ شبنم مولایی، مشاور روانشناسی

ـ سهیلا دهماسی، کارآفرین، فعال اجتماعی در حوزه ی زنان، تحصیلکرده دانشگاه های یورک و تورنتو در رشته های ریاضی، اقتصاد، جامعه شناسی و مطالعات زنان

افخم مردوخی و حلیمه حمیدی، دو نفر از اعضای هیئت مدیره فعلی، در دوره ی انتقالی در کنار اعضای جدید می مانند تا کارها روی روال بیفتد.

پس از معرفی این افراد، حاضران در سالن به اتفاق با بلند کردن برگه های بنفش به تمامی آنها رای اعتماد دادند.

در ادامه ی مراسم اعضای فعلی هیئت مدیره (مهرنوش اقدسی، اکرم بسیجی، پونه بی آزاری کاری، نیلو برون، حلیمه حمیدی، افخم مردوخی، ملکناز صدوقی، مصی تاتاری، سمیرا ضرغامی) و همچنان هفتاد و یک تن از داوطلبان سازمان  معرفی شدند و خدمات آنان مورد تشویق حاضران در سالن قرار گرفت.

پایان بخش مجمع عمومی، پذیرایی و شام خوشمزه ای بود که اعضای هیئت مدیره کار طبخ آن را برعهده داشتند و صرف آن همراه با موسیقی های دلنشینی به انتخاب دی جی تکین بود.

برنامه ی بعدی سازمان زنان، نمایش فیلم “اینجا همه چیز خوب است” در فستیوال فیلم “ملاقات با دیوانگی” روز سه شنبه ۱۲ نوامبر ساعت ۶ بعدازظهر خواهد بود. اطلاعات بیشتر در مورد محل نمایش و پنل روانشناسی پس از فیلم را در آگهی های سازمان زنان در شهروند یا در سایت آنها www.iwontario.com ببینید.

 گزارش تصویری این برنامه  را اینجا ببینید