sarve-1

شهروند ـ فرح طاهری: شنبه ۷ دسامبر ۲۰۱۳ در سالن کلیسای انجلیکن سنت جرج (یانگ و چرچیل) دومین کنسرت هنرجویان آکادمی موسیقی سرو اجرا شد. مهین مهاجر، مربی آواز آکادمی و یکی از سه بنیانگزار این هنرستان، ضمن خوشامدگویی به حاضران، معرفی برنامه ها را نیز برعهده داشت.

در آغاز یکی از جوانترین هنرجویان آکادمی، صبا حریرچی، ۱۱ ساله، با همراهی استادش شاهین فیاض قطعاتی را در دستگاه شور با تار نواخت. این قطعات شامل پیش درآمد شور از حسین علیزاده و چهارمضراب از علینقی وزیری بود. هنرنمایی این نوجوان بسیار بااستعداد با تشویق های بسیار حاضران در سالن روبرو شد.

پس از آن، گل مهر دوانلو با همراهی تار هنرمندانه ی پریسا فردوسیان که به عنوان هنرمند میهمان در این کنسرت حضور داشت، در دستگاه ماهور آواز خواند و تصنیف های آشنای “عشق تو جانا” و “ز دست محبوب” را اجرا کرد که اجرایشان مورد تشویق بسیار قرار گرفت.

نوبت به گروه هم آوازن(کر) آکادمی موسیقی سرو رسید به سرپرستی بهروز بختیاری و مونا منوچهری . این گروه چهار ترانه اجرا کرد. دو ترانه ی غیر ایرانی Jonah و Chinares و دو ترانه ایرانی “آزادی” از ساخته های گلنوش خالقی و “دارنه جون” ترانه محلی مازندرانی . اجرای این گروه کر بسیار حرفه ای و زیبا بود و از آن میان ترانه ی آزادی بسیار مورد استقبال حاضران در سالن قرار گرفت.

اعضای گروه هم آوازان(کُر) عبارت بودند از: باهره سمیع، باران حسینی، نسترن صدر، صبا باقرپور، تینا پورلطفی، فرنوش جواهری، فرزاد جهانشاه، علیرضا محمودی، رضا اکبری، فرهنگ جلیلیان، کوشا نخعی و امین اسفرانی.

پس از استراحتی کوتاه، بخش دوم کنسرت با اجرای گروه سازهای زهی به رهبری کوشا نخعی آغاز شد. نوازندگان ویلن در این گروه با توجه به مدت نه چندان طولانی فراگیری سازشان با هنرمندی قطعاتی از شوبرت، ویوالدی، باخ را اجرا کردند و آخرین قطعه ای که نواختند و بسیار مورد استقبال واقع شد از فیلم “ویلن زن روی بام” بود و نواهای آشنای آن.

اعضای گروه سازهای زهی عبارت بودند از: رها روح الهی، امین اسفرانی، فراز هنرور، صادق افشاری، سینا رضایی زاده، باهره سمیع، محمدرضا محمدی

sarve-2

اجرای بعدی به سه تار نوازان به رهبری شاهین فیاض اختصاص داشت. زویا دریایی با صدای بسیار زیبای خود خوانندگی با این گروه را برعهده داشت. البرز سخائی، مهرداد گرامی فرد، زهرا آهنچیان و آریا طالقانی نوازندگان این بخش برنامه بودند.

آخرین بخش این کنسرت، همنوازی موسیقی سنتی ایرانی به رهبری شاهین فیاض و کوشا نخعی بود.

شاهین فیاض، ارژنگ رفیعی و فرزاد جهانشاه با تار و کوشا نخعی با کمانچه  صدای حسین کاشانی را همراهی کردند . در این بخش پیش درآمد دشتی ساخته بیگچه خانی، “هنگام می” عارف قزوینی و ای وطن ساخته علینقی وزیری اجرا شد.

در پایان باید گفت اجراهای این کنسرت خلاف انتظار بود. بودند افرادی که پیش از رفتن به کنسرت تصور می کردند تعدادی جوان علاقمند می آیند و به صورت آماتور می نوازند و حتما خیلی نواهای ناساز هم به گوش خواهد رسید، اما آنچنان خوانندگان و نوازندگان اجراهای خوبی داشتند، که حس حضور در یک کنسرت با هنرمندانی حرفه ای را به شرکت کنندگان می داد.

برای دست اندرکاران هنرستان موسیقی سرو، مهین مهاجر، شاهین فیاض و کوشا نخعی موفقیت های بیشتر آرزو داریم.