صدای امریکا: جامعه جهانی بهائی با ابراز نگرانی شدید نسبت به سلامتی بهائیانی که در ایران زندانی هستند از رژیم ایران خواست تا فورا آنها را آزاد کند.

بانی دوگال نمایندە ارشد جامعە جهانی بهائی در سازمان ملل متحد در نیویورک روز شنبه ۲۳ فروردین اعلام کرد: «جامعه جهانی بهائی از ایران می‌خواهد که فورا بقیە بهائیانی را که در زندان هستند آزاد کند. این افراد بی‌گناهند و هرگز نباید اصلا زندانی می‌شدند. حبس کنونی آنها نه تنها ناعادلانه است بلکه جان آنها را در خطر جدی قرار داده است. در واقع همە زندانیان عقیدتی باید اکنون آزاد شوند.»

تعداد زیادی از زندانیان در زندان‌های مختلف ایران از جمله زندانیان سیاسی و عقیدتی که محکومیت آنها بیشتر از ۵ سال است کماکان در زندان‌های ایران در بازداشت به‌سر می‌برند و با وجود گسترش ویروس کرونا در زندان‌های ایران و ابتلای برخی از زندانیان به ویروس کرونا از حق داشتن مرخصی کوتاه مدت و یا آزادی مشروط برخوردار نیستند.

جاوید رحمان، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در ایران، روز سه شنبه ۲۰ اسفند گفت از جمهوری اسلامی خواسته است همه زندانیان را موقتا آزاد کند. او تاکید کرد ادامه نگه داشتن زندانیان سیاسی در بحبوحه شیوع کرونا «تاسف‌بار و نگران کننده است.»

همچنین مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، روز چهارشنبه ۶ فروردین ماه در یک کنفرانس خبری گفت: «نه تنها از سوریه، که از جمهوری اسلامی ایران هم خواسته ‌ایم در این شرایط نه تنها شهروندان آمریکایی، بلکه تمامی کسانی که ناعادلانه به زندان افتاده‌اند را آزاد کند. این اقدامی بشردوستانه است و گذشته از این‌که این افراد غیرقانونی به زندان افتاده‌اند، در این شرایط اصل بشردوستی حکم می‌کند که از زندان آزاد شوند.»