workers

شهروند علی شریفیان: روز دوشنبه این هفته هیئت کارشناسی که کار بررسی حداقل دستمزدها را از سوی دولت انتاریو بر عهده داشت، گزارش بررسی های کارشناسانه خود را منتشر کرد. این هیئت به دولت توصیه کرده که حداقل دستمزدها را افزایش دهد. حداقل دستمزد در انتاریو از چهار سال پیش(۲۰۱۰) تاکنون به اندازه ۱۰ دلار و ۲۵ سنت ثابت بوده و هیچ تغییری نکرده است. هیئت کارشناسان توصیه کرده اند که این مبلغ با توجه به میزان تورم افزایش یابد. برای سال های آینده هم بر همین اساس، بر اساس نرخ تورم و نمودار قیمت اجناس و هزینه خدمات این افزایش صورت گیرد. توصیه دیگر این هیئت این بوده که دولت اول اپریل مقدار حداقل دستمزد را اعلام و از اول دسامبر هر سال آن را به اجرا بگذارد. بر اساس آمار موجود از سال ۲۰۰۳ که لیبرال ها در انتاریو به قدرت رسیدند تا سال ۲۰۱۱ شمار کسانی که با حداقل دستمزد کار می کنند، دو برابر شده اند. چندی پیش چند اتحادیه کارکنان خدمات درمانی خواستار افزایش حداقل دستمزدها دست کم به ۱۴ دلار شده اند.

به دنبال انتشار این گزارش خانم کاتلین وین، نخست وزیر انتاریو بعد از ظهر دوشنبه اعلام کرد به زودی حداقل دستمزدها در انتاریو افزایش خواهد یافت.

روز پنجشنبه ۳۰ ژانویه ۲۰۱۴، طی بیانیه ای خانم کاتلین وین میزان افزایش دستمزد ها را اعلام کرد. به گزارش سی بی سی حداقل دستمزدها به ۱۱ دلار افزایش یافته و از اول جون ۲۰۱۴ اجرا خواهد شد.

در یک نظرسنجی که سی بی سی روی سایت خود انجام داده نزدیک به ۴۸ درصد شرکت کنندگان با افزایش حداقل دستمزدها موافق بوده اند. این گروه می گویند اگرحداقل دستمزدها افزایش یابد، به سود همه است.

کمی بیشتر از ۱۹ درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی هم با افزایش حداقل دستمزدها مخالفت کرده اند. این گروه می گویند افزایش حداقل دستمزدها باعث دشواری کار کارفرماها خواهد شد و بر قیمت اجناس می افزاید.