در هفته دهم مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران، استقلال تهران در یک بازی پر گل ۵ بر ۲ مقاومت سپاسی شیراز را در ورزشگاه آزادی شکست داد.

شماره ۱۱۹۸ ـ پنجشنبه ۹  اکتبر ۲۰۰۸


 

در هفته دهم مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران، استقلال تهران در یک بازی پر گل ۵ بر ۲ مقاومت سپاسی شیراز را در ورزشگاه آزادی شکست داد.

برق شیراز برابر سپاهان اصفهان ۱-۱ متوقف شد تا ذوب آهن اصفهان با پیروزی ۱-۰ مقابل راه آهن شهر ری به صدر جدول رده بندی صعود کند.

ذوب‌آهن اصفهان با ۲۰ امتیاز و برق شیراز با ۱۸ امتیاز در رده اول و دوم جدول قرار دارند.

استقلال تهران در حالی به مصاف مقاومت سپاسی شیراز رفت که پس از از دست دادن پیروزی یک بر صفر برابر پرسپولیس در دقیقه ۸۷ دیدار دربی، گرفتار حاشیه شده بود؛ عصبانیت امیر قلعه نویی در پایان بازی و برخورد شدید او با چند بازیکن تیمش بویژه بیژن کوشکی، که قلعه نویی او را در دریافت گل مقصر می دانست، و نیز محرومیت حسین کاظمی و کوشکی از سوی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال تا اطلاع ثانوی، حاشیه هایی بود که بازی با پرسپولیس برای آبی ها در پی داشت.

قلعه نویی در مورد مسایل اخیر تیمش گفته بود: "در هر صورت اشتباهاتی بود که درباره آن با بازیکنان صحبت کردیم."

او همچنین بازی مقابل مقاومت سپاسی را بسیار با اهمیت و فرصتی برای جبران امتیاز از دست‌رفته در بازی مقابل پرسپولیس می دانست.

در سوی دیگر، مقاومت سپاسی شیراز نیز هفته گذشته دربی شهر شیراز را یک بر صفر به تیم برق واگذار کرده بود و غلام پیروانی، سرمربی این تیم امیدوار به کسب امتیاز در بازی با استقلال بود.

او در عین حال معتقد بود مصاف مقاومت با تیم هایی چون استقلال همواره جنگ تیم های نه چندان ثروتمند با تیم های غنی بوده است.

پیش از این دیدار، استقلال تهران با ۱۱ امتیاز در رده هفتم و مقاومت سپاسی با ۱۰ امتیاز در رده هشتم جدول رده بندی جای داشت.

سایر نتایج:

پیکان قزوین ۲ – پگاه گیلان ۰

سایپای کرج ۱ – پاس همدان ۳

فولاد خوزستان ۲ – مس کرمان ۲

ملوان انزلی ۰ – پیام مشهد ۱

صبا باتری قم ۲ – استقلال اهواز ۰