شهروند- مقامات دولت چین اعلام کرده اند که گواهی های بهداشت همراه یک محموله ی گوشت خوک از کانادا تماما تقلبی بوده است و برهمین اساس ممکن است واردات گوشت خوک از روز چهارشنبه از کانادا به طور کامل متوقف شود.

چین در ماه می و در اوایل ماه جاری به دلیل برخی مسایل ایمنی ورود برخی از محصولات گوشت خوک از کانادا را متوقف کرد. این گواهینامه های بهداشتی تقلبی توسط آژانس بازرسی مواد غذایی کانادا تشخیص  داده و به مقامات چینی اعلام شده است.

دولت فدرال کانادا می گوید که در پی این اعلام چین تصمیم دارد ورود تمام محصولات ساخته شده از گوشت خوک و گوشت خوک را متوقف کند و دولت کانادا در پی این است که بتواند مسایل را بین دو کشور حل و فصل کند.

این گواهینامه های بهداشتی تنها کشور چین را دچار مشکل است و محموله های صادر شده به باقی کشورها که از گوشت خوک محصول کانادا استفاده می کنند چنین مشکلی ندارند. تعداد گواهینامه های بهداشتی تقلبی حدود نزدیک به ۱۹۰ تاست. این درگیری تازه در آستانه نشست سران G20 که قرار است در ژاپن و با حضور رهبران ۲۰ کشور صنعتی در جهان از جمله چین، کانادا و آمریکا باشد، اتفاق می افتد. دولت کانادا می گوید که برای دامداران کانادایی به دنبال بازار جدید است و اجازه نخواهد داد از این اختلافات ضربه ای بخورند.