Christy-Clark

شهروند- علی شریفیان: نخست وزیر دولت برتیش کلمبیا می گوید با اکتشاف و بهره برداری از منابع گاز این استان علاوه بر درآمد سرشار، دست کم ۱۰۰ هزار فرصت شغلی مستقیم ایجاد می کند. این هفته خانم کریستی کلارک و چهار وزیر کابینه اش به اتاوا سفر کرده اند تا نظر مقامات دولت فدرال را به این موضوع جلب کرده و آنها را متقاعد کنند به طرح توسعه، اکتشاف و بهره برداری از منابع گاز بریتیش کلمبیا توجه بیشتری بکنند.

روز یکشنبه خانم کریستی کلارک در یک مصاحبه اختصاصی با سی تی وی گفت که ما از نظر قیمت باید قیمت هایی داشته باشم که بتوانیم در بازار نفت و گاز رقابت کنیم، بررسی های محیط زیستی را در مورد منابع گاز و بهره برداری از آن را بسرعت انجام دهیم و از همه مهمتر هرچه زودتر با همراهی دولت فدرال به آموزش نیروی کار ماهر برای  صنایع گاز اقدام کنیم.

او یادآور شد آسیا مشتری خیلی خوب گاز طبیعی است. اروپا هم که در حال حاضر گاز مصرفی اش را از روسیه تأمین می کند ممکن است نیازمند گاز طبیعی تولید بی سی بشود.

خانم کلارک گفت، تا کنون در این زمینه درباره تامین گاز اروپا با مقامات فرانسه و انگلستان مذاکراتی داشته است.

نخست وزیر بی سی در قسمت دیگری از مصاحبه خود گفت گاز طبیعی بی سی می تواند همانند نفت آلبرتا باعث رونق اقتصادی قابل توجه کانادا بشود. وی در پاسخ به اینکه در مورد مخالفت های احتمالی چه فکر می کند؟ گفت مخالفت جدی در مورد  گاز به خاطر اینکه حمل و نقل آن ریسک کمتری دارد، وجود ندارد.

خانم کلارک تاکنون به مناسبت های مختلف درباره اهمیت منابع نفت و گاز بی سی با  تاکید سخن گفته است و باید دید مقامات دولت فدرال در ملاقات با وی و هیئت همراهش چه عکس العملی نشان می دهند.