تیم فوتبال نوجوانان ایران با شکست دادن تیم ملى سوریه به جام جهانى نوجوانان که در سال ۲۰۰۹ در نیجریه برگزار مى شود، راه یافت.

شماره ۱۱۹۹ ـ پنجشنبه ۱۶ اکتبر ۲۰۰۸


 

تیم فوتبال نوجوانان ایران با شکست دادن تیم ملى سوریه به جام جهانى نوجوانان که در سال ۲۰۰۹ در نیجریه برگزار مى شود، راه یافت.

در مرحله یک چهارم نهایى مسابقات قهرمانى نوجوانان آسیا که در شهر تاشکند، پایتخت ازبکستان برگزار شد، تیم نوجوانان ایران ۲-۰ سوریه را شکست داد.

تیم ملى ایران که براى دومین بار به رقابت هاى جام جهانى نوجوانان راه پیدا مى کند، در مرحله مقدماتى سه تیم بحرین، ازبکستان و سنگاپور را شکست داده بود.

در مسابقه با سوریه، ایران به واسطه عملکرد موفق ایمان صادقى، دروازه بان خود مانع گلزنى سوریه شد.

ایران با تصمیم على دوستى، مربى خود، از میان بازیکنان ذخیره على حیدرى را به خدمت گرفت که تعویض قواى تهاجمى ایران را افزایش داد.

گل اول ایران توسط کاوه رضایى در دقیقه ۷۹ به ثمر رسید و در پایان وقت قانونى مسابقه رضایى در یک ضد حمله گل دوم ایران و گل چهارم خود در این مسابقات را نیز به ثمر رساند.

بازیکنان ایران که ۱۸ ماه گذشته را در اردو گذرانده اند، در نیمه نهایى با امارات متحده عربى مسابقه خواهند داد که در یک چهارم نهایى استرالیا را ۳-۲ شکست داده است.

تیم ملى فوتبال نوجوانان ایران در این مسابقه از ایمان صادقى، على گودرزى، بهرام دباغ (تعویض با على حیدرى)، حسین گوهرى، ایمان شیرازى، مهران گلبرگ، صادق پورمحمددوست، افشین اسماعیل زاده (تعویض با مهرداد یگانه)، اکبر ایمانى، پیام صادقیان و کاوه رضایى بهره گرفت.

ایران اولین بار در سال ۲۰۰۱ به عنوان نایب قهرمان آسیا به جام جهانی نوجوانان راه یافت که با تحمل سه شکست مقابل کاستاریکا، مالی و پاراگوئه به کار خود پایان داد.