غفلت در دفاع مانع صعود تیم ملی فوتسال ایران به جمع چهار تیم برتر جام جهانی ۲۰۰۸ برزیل شد. تیم ایران در آخرین مسابقه مرحله دوم  …


شماره ۱۱۹۹ ـ پنجشنبه ۱۶ اکتبر ۲۰۰۸


 

غفلت در دفاع مانع صعود تیم ملی فوتسال ایران به جمع چهار تیم برتر جام جهانی ۲۰۰۸ برزیل شد.

تیم ایران در آخرین مسابقه مرحله دوم جام جهانی در شرایطی مقابل ایتالیا قرار گرفت که با این تیم امتیازی برابر داشت، اما با تنها یک اختلاف در تفاضل گل رتبه ای پایینتر از ایتالیا را در اختیار داشت و تنها پیروزی مقابل ایتالیا می توانست ایران را راهی نیمه نهایی کند.

ایران که وحید شمسایی کاپیتان تکنیکی خود و محمد کشاورز بازیکن خط دفاع خود را در اختیار نداشت در نیمه اول ۳-۲ از ایتالیا عقب افتاد، اما با به ثمر رساندن سه گل در نیمه دوم تا دقیقه پایانی مسابقه از ایتالیا ۵-۴ جلو بود.

با این حال ضربه ادگار برتونی در مقابل محوطه جریمه ایران نتیجه بازی را ۵-۵ تغییر داد که به حذف ایران منجر شد.

۱۱ دقیقه مانده به پایان بازی ایران با ضربه از راه دور علی حسن زاده برای اولین بار از حریف پیش افتاد.

گل شدن این ضربه به اندازه ای غیرمنتظره بود که حسین شمس مربی ایران در هنگام شادی از شدت هیجان از ناحیه ساق پا دچار آسیب دیدگی شد و تیم پزشکی به درمان او پرداخت.

۵۰ ثانیه به پایان بازی برتونی با استفاده از آشفتگی در دفاع تیم ایران مصطفی نظری را مقابل دروازه تنها پیدا کرد و توپ را دور از دستان او درون دروازه ایران جای داد.

این هشتمین دیدار تیمهای فوتسال ایران و ایتالیا بود.

این دو تیم اولین بار در مرحله اول جام جهانی ۱۹۹۲ با یکدیگر روبرو شدند که ایران ۷-۵ ایتالیا را شکست داد و مانع صعود این تیم شد.

ولی در شش بازی انجام شده پس از آن (بجز بازی اخیر) ایتالیا چهار بار ایران را شکست داده است و ایران تنها دوبار موفق به کسب نتیجه مساوی مقابل ایتالیا شده است.

تیم فوتسال ایران در اولین مسابقه در مرحله دوم جام جهانی مقابل میزبان برزیل با یک گل شکست خورده بود.

تیم ایران که برای اولین بار در ۱۶ سال اخیر از مرحله مقدماتی جام جهانی فوتسال صعود کرده بود، در دقیقه سوم بازی گل اول را دریافت کرد، اما عملکرد چشمگیر مصطفی نظری دروازه بان ایران باعث شد برزیل نتواند اختلاف را افزایش دهد.

ایران یکشنبه ۱۲ اکتبر در دومین دیدار خود برابر اوکراین به پیروزی رسیده بود.

به اعتقاد کارشناسان تیم برزیل که در چهار مسابقه مرحله مقدماتی در مجموع ۴۹ بار دروازه حریفان خود را گشوده بود، مقابل ایران با دشوارترین حریف خود تا کنون روبرو شد.

مصطفی نظری بارها دروازه ایران را از خطر فرو ریختن نجات داد.