Mohammad-Rahimian

در مورد رابطه بین ابتلا به تومورهای مغزی و سایر بیماری ها با استفاده از تلفن‌های همراه، تاکنون مطالعات زیادی با نتیجه گیری‌های قطعی انجام نشده است. معدود مطالعات انجام شده در این حوزه نیز توسط خود این صنعت تامین مالی شده‌اند که روشن است در یافته‌های چنین مطالعاتی، بی شک ملاحظات مربوط به سودآوری این صنعت در نظر گرفته می‌شود. بزرگ ترین مطالعه انجام شده در این زمینه از سوی سازمان بهداشت جهانی و در مدت زمان طولانی ده ساله انجام شده که انتشار نتایج آن پس از بارها به تعویق افتادن، در سال ۲۰۱۰ منتشر شده است. این مطالعه نیز همچون اکثر مطالعات پیشین هیچ نتیجه گیری قاطعی در این زمینه را بیان نمی کند و اعلام نتایج قطعی را به مطالعات بیشتری که انجام آنها مستلزم صرف زمانی ده ساله است موکول می‌کند، بی‌آنکه هشدارهای امنیتی خاصی را بیان کند و خواستار رعایت آنها از سوی کاربران تلفن‌های همراه شود.
پرفسور دانیل اوبرهاوزن ـ که یک مشاور برجسته در زمینه ایمنی تلفن‌های همراه در فرانسه است ـ توصیه می‌کند که: “فقدان شواهد مشخص در این مقطع زمانی نباید به عنوان مدرکی حاکی از ایمن بودن تلفن‌های همراه قلمداد شود. “من سیاست‌های به کار گرفته شده توسط دولت فرانسه را قبول دارم: استفاده از تلفن همراه باید برای کودکان محدود شود و گوشی‌های همراه باید حاوی برچسب‌های هشدار مخصوص باشند. میزان خطر مصرف توتون و قرار گرفتن در معرض استنشاق ذرات معلق نیز به روشنی مشخص نشده است، با این حال امروزه هیچ کس تردید ندارد که ما برای پرداختن به این هشدارهای ایمنی بسیار مهم، باید ده سال در انتظار بمانیم و بعد فکری به حال آنها کنیم. به خاطر فرزندانمان و نوه‌هایمان ما باید موازین احتیاطی ساده‌ای را برای کاستن از مقدار قرار گرفتن مستقیم مغز در معرض تشعشعات تلفن‌های همراه هنگام مکالمه با آنها و استفاده از تلفن‌های بلندگودار و متن‌نویسی با تلفن‌های همراه را تبلیغ کنیم. رعایت این موازین ما را از ابتلا به بیماری هایی برحذر خواهد داشت که ممکن است چند دهه بعد ظهور بیابند. در عین حال ما باید ساخت ایمن‌تر این فناوری را به طور همزمان تشویق کنیم.”
بی شک بیمه مناسب می تواند چاره خوبی برای این مورد باشد و تا زمانی که آثار و علائم بیماری در شخص دیده نشده، می توان لااقل پیش بینی لازم را از نظر مسائل مالی به عمل آورد تا برای درمان، جدا از مشکلات روحی و روانی که برای شخص از جهت این بیماری های خطرناک پیش می آید، لااقل دغدغه های مالی نداشته و به خاطر داشته باشیم که در زمان سلامتی کامل می توان از این شانس (اخذ بیمه بیماری سخت) در این خصوص برخوردار شد. و در صورت ابتلا به سکته قلبی، سکته مغزی، سرطان، بیماریهای آلزایمر و پارکینسون و مواردی دیگر از بیماری های سخت که تا به امروز تا سقف ۳۲ مورد (با توجه به سن بیمار) معاف از مالیات تا سقف ۲ میلیون دلار می باشد خود را برای طول دوره بیماری و مداوا از جهت مالی محافظت کنیم و موجب آرامش و آسایش خود و عزیزانمان باشیم.

*مطالب این مقالات صرفن در جهت اطلاع رسانی می باشد و به هیچ عنوان جایگزین مشاوره با متخصصان مربوطه نمی شود.
با همکاری مشاور علمی، پزشکی شرکت بیمه Insufin خانم دکتر واحدی (ایمونولوژیست)
پرسش های خود را در زمینه طرح و برنامه ریزی مالی و سرمایه گذاری و بیمه های مختلف از طریق ایمیل news@insufin.com با ما در میان بگذارید.

*محمد رحیمیان کارشناس ارشد بیمه و سرمایه گذاری و عضو رسمی انجمنAdvocis به شماره ثبت: ۲۰۶۵۸۱۷ مشاورین متخصص بیمه و امور مالی کانادا است.
www.insufin.com
www.youtube.com/sherkatbimeh