رادیو آلمان: در پی اعتراض زندانیان زندان شهرکرد و آتش زدن لباس‌ها و تشک‌هایشان به نشانه اعتراض، رئیس زندان درهای زندان را به روی آنان بست و اجازه ورود نیروهای آتش‌نشانی را نداد. ۱۲زندانی در این حادثه جانشان را از دست دادند.

در روزهای اخیر زندانیان زندان شهرکرد واقع در هفت کیلومتری جاده شهرکرد به اصفهان در اعتراض به وضعیت نامناسب زندان دست به اعتصاب زدند. در پی این اعتصاب، تعدادی از زندانیان از سوی رئیس زندان مجازات و تنبیه شدند.

prison-Sبه گزارش سحام نیوز، روز دوشنبه ۱۳مرداد (۴اوت) سایر زندانیان در اعتراض به تنبیه و مجازات هم‌بندی‌های خود لباس‌ها و تشک‌های خود را آتش زدند. با شروع آتش، ماموران زندان درها را قفل کرده و زندان را ترک کردند.

با گسترش دامنه آتش، رئیس زندان آتش‌نشانی را خبر می‌کند اما به امدادگران اجازه نمی‌دهد دیوار زندان را به منظور بیرون آوردن زندانیان از میان آتش خراب کنند چرا که معتقد بوده این کار باعث فرار زندانیان می‌شود.

بدین ترتیب ۱۲زندانی در میان شعله‌های آتش دچار خفگی و سوختگی شده و جانشان را از دست دادند. سایر زندانیان نیز به بیمارستان منتقل شدند.

خبرگزاری ایسنا به نقل از مدیرکل پزشکی قانونی استان چهار محال و بختیاری خبر داده که اجساد کشته‌شدگان برای تعیین هویت و صدور جواز دفن به پزشکی قانونی ارسال شده و خانواده‌ها می‌توانند برای تحویل گرفتن اجساد به آنجا مراجعه کنند.

ساعت ۱۱شب دوشنبه‌شب، شورای تامین استان به منظور رسیدگی به این مسئله تشکیل جلسه داده و ظاهرا به شهرداری و آتش‌نشانی دستور داده‌اند تا در این مورد اطلاع‌رسانی نکنند.

رئیس دادگستری استان چهار محال و بختیاری نیز اعلام کرده تحقیقات در مورد این حادثه در حال انجام است.