شهروند علی شریفیان: جاستین ترودو، رهبر ۴۰ ساله حزب لیبرال فدرال در پایان همایش سه روزه ویژه تابستانی حزب لیبرال در ادمونتون آلبرتا در گفت وگو با خبرنگاران رسانه در بخشی از مصاحبه خود توضیح داد بر اساس طرح ها و برنامه هایی که در این مدت سه روزه مطرح و نمایندگان و اعضای بلند مرتبه حزب درباره آنها بحث و تبادل نظر کرده اند، ما در انتخابات آینده باید دست کم تعداد کرسی هایی را در پارلمان کانادا به دست آوریم که بتوانیم به عنوان دولت اکثریت کار و امور جاری کشور را در دست بگیریم.

وقتی خبرنگاران پرسیدند که منظور شما دقیقا چیست ترودو پاسخ داد که تعداد کرسی های پارلمان آینده ۳۳۸ کرسی خواهد بود، شما خودتان ضرب و تقسیمش را انجام بدهید. حاصل این که با اعلام چنین موضوعی در عمل ترودو خواستار این است که حزب تحت رهبری اش نصف تعداد کرسی های پارلمان به علاوه یک را که ۱۷۰ نماینده می شود، در انتخابات سال ۲۰۱۵

Justin-Trudeauبه دست آورد. این تعداد حداقل کرسی هایی است که هر حزبی به دست بیاورد، به دولت اکثریت دست خواهد یافت.

رسانه ها گزارش داده اند که لیبرال ها تا به اینجا و با اینکه بیش از یک سال به برگزاری انتخابات ۲۰۱۵ باقی مانده، حدود ۸۰ کاندیدا برای حوزه های مختلف انتخاباتی در شهرها و مناطق مختلف کشور به طور رسمی معرفی کرده اند.

نظرسنجی هایی که اخیرا انجام شده نشان داده این حزب که در حال حاضر تنها ۳۷ نماینده در مجلس دارد در افکار عمومی و در میان کسانی که تصمیم خود را گرفته اند به نسبت محافظه کاران و ان دی پی طرفداران به مراتب بیشتری دارد، اما بنا بر نتایج دست بالا و با بهترین نتایج این نظرسنجی ها در تبدیل به تعداد کرسی ها، حدود ۱۵۶ تا ۱۵۹ نماینده می تواند در انتخابات آینده به مجلس بفرستد.

ترودو با اشاره به همین نظرسنجی ها در گفت و گوهای خود با رسانه ها گفته است: «ما هنوز برای رسیدن به هدف خود کار و تلاش های بسیاری پیش رو داریم.»

لازم به یادآوری ست که بین سال های ۱۹۶۸ تا ۱۹۸۴ پیر الیوت ترودو پدر رهبر کنونی حزب لیبرال در بیشترین سال هایش نخست وزیر کانادا بود. ترودوی پدر در دوران نخست وزیری اش دست آوردهای بزرگی برای کانادا داشته و به همین خاطر یکی از نام آورترین سیاستمداران تاریخ کانادا محسوب می شود.