شهروند- علی شریفیان: سی ونهمین دوره جشنواره بین المللی تورنتو که از روز چهارم سپتامبر شروع شده بود، روز یکشنبه ۱۴ سپتامبر با موفقیتی چشمگیر نسبت

The-Imitation-Game-1به سالها و دوره های پیش با اعلام جوایز بهترین های این دوره به پایان رسید.
در حالی که در این دوره جشنواره هیچ فیلمی با فاصله بسیار در مقایسه با دیگر فیلم های جشنواره به نظر نمی رسید، جایزه بهترین فیلم انتخابی مردم که بهترین جایزه جشنواره محسوب می شود به فیلم «بازی تقلید» به کارگردانی مورتون تیلدام و با بازی یکی از ستارگان سینمای امروز جهان، هنرپیشه انگلیسی Benedict Cumberbatch اهدا شد. جایزه بازی تقلید و دیگر جوایزه سی و نهمین دوره جشنواره تورنتو روز یکشنبه در میهمانی بزرگ ناهاری که به مناسبت پایان جشنواره برگزار شد، به برندگان آن اهدا شد.
این فیلم روایتی حماسی و بیوگرافیک از زندگی و کار آلن تورینگ، پیشگام علوم کامپیوتر و یکی از مخترعین رایانه است. این فیلم ازهم اکنون یکی از عمده فیلم هایی است که از رقبای اصلی برای دریافت جوایز اسکار محسوب می شود. جشنواره بین المللی تورنتو مدتهاست در عمل به محل اولین نمایش فیلم های مطرح و مهم جهان و هالیوود تبدیل شده است. گرچه به نظر گروهی از منتقدان و از جمله شهرام تابع محمدی فیلم شناس و منتقد فیلم شهروند که تاکنون چند گزارش و نقد تعدادی از فیلم های این دوره از جشنواره را در شماره های پیشین شهروند منتشر کرده، امسال تماشاگران شاهد فیلم های فوق العاده متفاوتی نبوده اند. گرچه چند فیلم قابل توجه و دیدنی در جشنواره داشته ایم.
یکی از موضوعات مهم جشنواره تورنتو افزایش بهای بلیت دیدن فیلم ها بوده است که در چند سال اخیر به طرز چشمگیری افزایش داشته و امسال به ۳۰ دلار برای دیدن یک تک فیلم رسید.