شهروند علی شریفیان: در هفته گذشته و در آستانه برگزاری روز یادبود کهنه سربازان کانادا، ائتلافی از پنج سازمان و تشکیلات کهنه سربازان کانادا و گروه های پشتیبان آنها خبرساز شدند.

نمایندگان این ائتلاف که مدتهاست تشکیل شده در کنفرانس های خبری و اقدامات اعتراضی خود دولت فدرال، استفان هارپر، نخست وزیر دولت محافظه کاران و وزیر امور کهنه سربازان را به خاطر بی توجهی به مشکلات و مسائل کهنه سربازان و خانواده های بازمانده از سربازان جان باخته مورد انتقاد قرار داده و خواستار تغییر رویه اتاوا در برخورد با مسائل و امور مربوط veterans-sliderبه کهنه سربازان شدند.

از جمله یکی از نمایندگان این ائتلاف در مصاحبه ای با سی بی سی ضمن توضیح درباره بی توجهی های دولت به کهنه سربازان چند مورد از چهارده موردی را که از سوی آنها در نامه ای به دفتر نخست وزیر ارائه شده و خواستار رسیدگی به آنها شده اند، ارائه کرد.

این نماینده گفت «ما این نامه را در ماه مه، در بهار به دفتر نخست وزیری فرستاده ایم و در ماه جون نامه به جولیان فانتینو، وزیر امور کهنه سربازان ارجاع شده ولی هنوز اقدامی در مورد خواسته های ما انجام نشده و وزیر مسئول حتی پاسخ نامه ما را هم نداده است.»

یکی دیگر از اعضای این ائتلاف در مصاحبه با سی تی وی درباره مشکلات کهنه سربازان در زمینه نیاز به افزایش حقوق بازنشستگی، دادن مزایای سربازان جان باخته به همسر و فرزندانشان و همینطور رفع نیازهای درمانی آنها بویژه در زمینه روان درمانی توضیحاتی داد. این کهنه سرباز گفت ما دیگر حاضر نیستیم و نمی گذاریم از ما استفاده ابزاری سیاسی بشود و به هیچ وجه با مقامات دولتی عکس نمی گیریم که آنها از این عکس ها برای تبلیغات و پروپاگاندای سیاسی خود استفاده کنند.

این کهنه سرباز گفت بی توجهی دولت باعث خواهد شد که دست کم چند نماینده محافظه کار در انتخابات فدرال دوباره انتخاب نشوند. ما از همه کهنه سربازان و کانادایی ها که پشتیبان ما هستیم می خواهیم که در انتخابات فرمول و شعار A B C (Anybody But Conservatives) را دستور کار خود قرار بدهند. این فرمول یعنی اینکه «به هر کسی بجز محافظه کاران رای بدهید.»

این ائتلاف اعلام کرد ما با احترام و بی هیچ تظاهراتی در مراسم روز یادبود کهنه سربازان شرکت خواهیم کرد، اما با تمام نیرو برای به دست آوردن حقوق خود فعالیت خواهیم کرد.