شهروند شریفیان: جنیفر هوکولاک اهل ساسکچوان روز دهم دسامبر سال گذشته زمانی که با همسرش برای تعطیلات به هاوایی سفر کرده بود، مجبور می شود در شرایطی اضطراری نوزاد دختر خود را نه هفته پیش از موعد مقرر با عمل سزارین در بیمارستانی در آنجا به دنیا بیاورد. نوزاد به خاطر تولد پیش از موعدش به مدت دو ماه در بخش مراقبت های ویژه تحت نظر قرار داشته و خود او هم به خاطر زایمان غیر طبیعی اش دو ماه در بیمارستان بستری شده است. این زن و همسرش پیش از رفتن به هاوایی از «بلو کراس» بیمه babyویژه مسافرت تهیه کرده بودند. همچنین پزشکی که مادر را به خاطر حاملگی اش زیر نظر داشته گفته است که مشکلی ندارد و می تواند سفر کند. این خانواده مطمئن بوده اند که بیمه دارند.

دختر نوزاد اکنون حدود ۱۱ ماهه و در سلامت کامل است. خانواده او اما یک صورتحساب به مبلغ ۹۵۰ هزار دلار از بیمارستانی که جنیفر هوکولاک در آنجا وضع حمل کرده، دریافت کرده اند. به بیمه بلوکراس مراجعه کرده اند و بیمه حاضر به پرداخت این صورتحساب نیست و می گوید که شما به خاطر اینکه «پیش شرط» داشته اید، این بیمه شامل حالتان نمی شود.

خدمات درمانی کانادا هم بر اساس قوانین و تعرفه ها حداکثر حدود ۲۰ هزار دلار از این صورتحساب را می پردازد.

این صورتحساب هنگفت خانواده جنیفر هوکولاک را با مشکل بزرگی روبرو کرده است و نمی دانند که با آن چکار باید بکنند. یا باید وام بگیرند و آن را بپردازند که مخارج آنها اجازه این کار را نمی دهد و یا اینکه اعلام ورشکستگی کنند که این کار اعتبار آنها را از بین می برد. مقامات خدمات درمانی و متخصصان بیمه به کسانی که قصد مسافرت دارند موکدا توصیه کرده اند با دقت بیمه مسافرت تهیه کنند و تمام مواردی که می توانند از بیمه سفر خود استفاده کنند، پیش از سفر بررسی کنند.