خبرگزاری هرانا ـ فشارهای مسئولان جهت شکستن اعتصاب غذای ۲۸ زندانی سیاسی محبوس در زندان مرکزی اورمیه(دریا) افزایش یافته است.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، نماینده‌ی وزارت اطلاعات در زندان، عثمان مصطفی‌پور، یکی از زندانیان اعتصابی زندان ارومیه را به دفتر این ارگان امنیتی در زندان، احضار کرد و از وی خواست که با جدا شدن از جمع اعتصابیون، به اعتصاب غذای خود پایان دهدorumiyeh_prison.

هم‌چنین رئیس زندان ولی افشاری را به افسر نگهبانی زندان منتقل کرد. در پی این انتقال مسئولان به وی هشدار دادند که بایستی وی هرچه سریعتر اعتصاب غذایش را بشکند و با برادرانش نیز صحبت کرده و آن‌ها را نیز قانع به شکستن اعتصاب نماید.

افزایش فشارها بر زندانیان سیاسی زندان مرکزی ارومیه جهت شکستن اعتصاب و بی‌اعتنایی به خواسته‌های ایشان در حالی‌ست که وضع جسمانی اعتصابیون نیز رو به وخامت است. در این خصوص علیرضا رسولی به علت ضعف شدید به بهداری زندان منتقل شد. این زندانی سیاسی علی‌رغم اصرار مسئول بهداری، از دریافت سرم سر باز زد.

یک‌شنبه ۱۶ آذر ماه نیز خبر رسید که وضعیت شیرکوه حسن‌پور، سیروان نژاوی، علی افشاری، علیرضا رسولی و عبدالله عمویی بر اثر اعتصاب غذا وخیم شده است.

علی افشاری، جعفر افشاری، ولی افشاری، حبیب افشاری، کیهان درویشی، شیرکو حسن‌پور، محمد عبداللهی، خزر رسولی‌راد، سامان نسیم، امیر ملادوست، سیروان نژاوی، جعفر میرزایی، ابراهیم رضاپور، محمد عبدالبخت، عبدالله اصغری، عرفات اصغری، عبدالرحمان سلیمان، سیدسامی حسینی، عبدالله حمودی، احمد تموئی، عثمان مصطفی‌پور، بهروز آلخانی، مصطفی الرحمان، یوسف کاکه‌ممی، سیدجمال محمدی، علیرضا رسولی، شورش افشاری، مصطفی داوودی، اسامی ۲۸ زندانی اعتصابی محبوس در زندان مرکزی اورمیه است.

زندانیان سیاسی محبوس در بند ۱۲ زندان مرکزی ارومیه، از روز پنج‌شنبه ۲۹ آبان ماه در اعتراض به عدم تفکیک جرایم و برخی دیگر از مشکلات صنفی خود دست به اعتصاب غذای نامحدود زده‌اند.