Farhad-Farsadi-n

هر نهاد اقتصادی جهت ایجاد درآمد در فعالیت های روزمره یکسری اعمال ویژه ای انجام می دهد که طبق قانون مسئول عواقب آن می باشد. اگر در روش های اجرایی دچار اشتباه محاسباتی گردد یا در پیشنهاد تخصصی یا بیزینسی خود مشتری احتمالی خود را متحمل خسارت یا غرامت نماید طبق قانون مسئول جبران تمام و کمال آن خسارت خواهد بود. از این رو هر کس بنا به حرفه تخصصی خود نیاز دارد تا اقلا در مقابل ریسک هایی که بیان شد ۲ بیمه نامه متفاوت خریداری نماید.

۱ـ بیمه مسئولیت جامع: این نوع بیمه بستگی خاص به نوع حرفه و شغل مربوطه دارد. طبقه بندی ریسک برای پزشکان، مهندسین، طراحان، بروکرهای بیمه، برق کاران، لوله کشان و پرستاران متفاوت است. عامل دیگری که تاثیر بسزایی در نرخ بیمه دارد سابقه فعالیت فرد است. اگر ۱۰ سال در حرفه خود فعالیت کرده و پرونده خوبی به عنوان پزشک یا پرستار یا مهندس دارید، لذا قادرید از پایین ترین نرخ حق بیمه بهره مند شوید، البته درآمد سالانه میزان حقوقی که به عنوان کارفرما(اگر شرکت حقوقی هستید) به کارکنان می دهید و عواملی که جهت جلوگیری از تحقق خطر و توسعه خسارت به آن مجهز هستید مثل زنگ خطر دود و آتش به انضمام آبفشان اتوماتیک می تواند باز هم به کاهش بیمه ی شما کمک کند. تمامی مسئولیت های مکانی و قانونی (نه حرفه ای) شما در مقابل اشخاص ثالث بیمه

است. به پوشش بیمه سرقت وسایل کار و توفان، سیل و زلزله هم قابل اضافه کردن می باشد.

۲- بیمه مسئولیت خطا و غفلت: این نوع بیمه هم بستگی تام به نوع شغل دارد چون بنا به ماهیت متفاوت هر شغلی دامنه مشاوره و ارایه نظر و انجام کار متفاوت است. اگر بنا به هر علتی که منشاء خطا و غفلت داشته باشد و فرد مشاور یا ارایه کننده خدمات باعث شود که خسارتی به مشتری خود وارد شود آن موقع این بیمه نامه فعال می شود و تمام و کمال خسارت به فرد زیان دیده توسط رای نهایی دادگاه پرداخت می شود.

۳- بیمه نامه امانتداری: این بیمه مختص حرفه های خاصی است که برای انجام تعمیرات یا ارایه خدمتی- مالی را از صاحبش برای مدت معینی تحت مسئولیت خود قرار می دهند. بارزترین گروه تعمیرگاه ها، گاراژها، خشکشویی و مسئولان نگهداری کت و پالتو در هتلها می باشند که آنها هم نوعی بیمه خطا و غفلت را خریداری می کنند با کمی تفاوت در پوشش بیمه ای.

با توجه به موارد ذکر شده هر کدام از بیمه نامه ها قادرند شما صاحبان صنایع و پزشکان و تکنسین های محترم را در مقابل ریسک های خاصی تحت حمایت قرار دهند از این رو پیشنهاد می شود در زمان خرید بیمه با بروکر خود مشورت نمایید تا پوشش مورد نیاز شما را برایتان تهیه نماید.

Commercial General Liability (CGL) بیمه مسئولیت جامع

Error and Omission (E&O) بیمه خطا و غفلت

Bailee’s Liability Insurance                                                                                               بیمه نامه امانت داری

* فرهاد فرسادی بروکر خبره و رسمی کانادا با سابقه تدریس بیمه در دانشگاه ها است.

farsadi@insurefar.com