در ادامه هفته دوازدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال انگلیس تیم چلسی با پیروزی برابر بلک ‌برن در صدر جدول این رقابت‌ها قرار گرفت.

شماره ۱۲۰۳ ـ پنجشنبه ۱۳ نوامبر  ۲۰۰۸


 

هفته دوازدهم لیگ برتر جزیره

آنلکا، چلسی را به صدر برد


 

در ادامه هفته دوازدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال انگلیس تیم چلسی با پیروزی برابر بلک ‌برن در صدر جدول این رقابت‌ها قرار گرفت.

چلسی در این دیدار که در زمین بلک‌برن برگزار می‌شد با دو گل دقایق ۳۹ و ۶۸ نیکولاس آنلکا به برتری دست یافت. شاگردان لوئیز فیلیپه اسکولاری با این پیروزی ۲۹ امتیازی شدند و به دلیل تفاضل گل بهتر نسبت به لیورپول در صدرجدول قرار گرفتند.


 


 

هفته دهم لیگ هلند

پیروزی‌های پرگل برای آژاکس و فاینورد


 

هفته دهم رقابت‌های فوتبال باشگاه‌های هلند با پیروزی تیم‌های آژاکس و فاینورد همراه بود.

 آژاکس که در آمستردام میزبان اسپارتا روتردام بود با نتیجه ۵ – ۲ برابر میهمان خود به پیروزی رسید. آژاکس با این پیروزی به صدر جدول رده‌بندی صعود کرد.

فاینورد نیز با همین نتیجه برابر اوترخت به پیروزی رسید.


 

هفته دهم لالیگا

پیروزی رئال و بارسا


 

هفته دهم رقابت‌های فوتبال باشگاه های دسته اول اسپانیا  با برگزاری دو دیدار پرگل آغاز شد که طی آن تیم های مدعی رئال مادرید و بارسلونا بر حریفان خود غلبه کردند.

 در نخستین بازی این هفته از رقابت‌ها تیم رئال مادرید که دوران چندان خوشی را سپری نمی‌کند و طی هفته‌های اخیر نیز نتایج نامطلوبی کسب کرده است، در ورزشگاه "سانتیاگو برنابئو" با نتیجه ۴-۳ از سد میهمانش، مالاگا عبور کرد.

این نتیجه در حالی رقم خورد که میزبان سفیدپوش از دقیقه ۴۴ در پی اخراج "سرجیو راموس" 10 نفره به کار ادامه داد اما در نیمه دوم دو بار دروازه حریف را باز کرد تا شکست ۳-۲ را با برد دلچسب ۴-۳ عوض کند.

ستاره این دیدار گونزالو هیگواین آرژانتینی بود که هر چهار گل تیم برند شوستر را در دقایق ۸، ۳۷ (از روی نقطه پنالتی) ،۷۱ و ۸۰(از روی نقطه پنالتی) وارد دروازه حریف کرد.

در دیگر دیدار بارسلونا با برتری برابر وایادولید بازهم صدر جدول را از آن خود کرد.

تیم "پپ گواردیولا" در ورزشگاه "نیوکمپ" با ۶ گل میهمانش را درهم کوبید تا با ۲۵ امتیاز و ۲ امتیاز بیشتر به رئال مادرید صدرنشین شود.

در این بازی پرگل و یکطرفه "ساموئل اتوئو" چهار بار در دقایق ۴۳،۳۰،۱۲ و ۴۴ موفق به گلزنی شد. ضمن اینکه "ایدور گودیانسن" در دقیقه ۷۱ و "تیه‌ری آنری" در دقیقه ۸۳ دو گل دیگر میزبان آبی و اناری پوش را به ثمر رساندند.


 

کشتی گیر سوئدی به خاطر اعتراض در المپیک پکن محروم شد


 

کشتی گیر سوئدی که به خاطر اعتراض در جریان بازی های المپیک ۲۰۰۸ پکن، مدال خود را از دست داده بود، به دو سال محرومیت از شرکت در مسابقات محکوم شد.

فدراسیون بین المللی کشتی با اعلام این خبر افزود: "آرا آبراهام" و مربی او یعنی "لئو میلاری" به خاطر رفتار ناشایست که دور از روح المپیک بود، محروم شده اند.

آبراهام در اعتراض به شکست در مسابقه نیمه نهایی وزن ۸۴ کیلوگرم فرنگی، مدال برنز خود را پرتاب کرد و روی سکو نرفت. حریف ایتالیایی او در این مسابقه به مدال طلا دست یافت.

در پی این اتفاق کمیته بین المللی المپیک (IOC) او را از بازی ها اخراج کرد.

بنابراین گزارش، فدراسیون کشتی سوئد نیز به مدت دو سال از میزبانی مسابقات بین المللی محروم شده است.


 

همکاری چین با آفریقای جنوبی برای برگزاری جام جهانی ۲۰۱۰


 

چین به آفریقای جنوبی برای میزبانی مسابقات فوتبال جام جهانی ۲۰۱۰ کمک می کند.

به گزارش شین هوا از پکن، یکی از مقامات ارشد حزب کمونیست چین پس از دیدار با "متیو فوسا" خزانه دار کل کنگره ملی آفریقای جنوبی این خبر را اعلام کرد.

فوسا در این دیدار به چین برای برگزاری موفق المپیک پکن تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد، آفریقای جنوبی بتواند از تجارب چین برای میزبانی جام جهانی استفاده کند.

"لیو چی" عضو دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین در این باره گفت:‌ برگزاری المپیک علاوه بر دستاورد ورزشی، منافع مادی و معنوی هم در بر داشت.

وی در مورد تاثیر معنوی بازی های المپیک اظهار داشت: این بازی ها روح المپیک را در بین مردم چین پراکنده کرد و درک متقابل بین مردم این کشور و مردم سراسر جهان را بالا برد.

لیو افزود: ساخت و سازهای مربوط به میزبانی المپیک نیز باعث بهبود تاسیسات شهری و بالا رفتن سطح کیفی زندگی مردم شد.