بی بی سی: تیم ملی ایران در آخرین بازی مرحله گروهی با تک گل دقایق پایانی رضا قوچان نژاد امارات را شکست داد و به عنوان تیم اول گروه “سی” به مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا صعود کرد.

رضا قوچان نژاد که در پایان به عنوان بهترین بازیکن زمین شناخته شد، در دقیقه ۹۱ مسابقه روی یک ضربه کرنر دروازه امارات را باز کرد تا ایران در پایان مرحله گروهی با کسب ۹ امتیاز از سه بازی راهی مرحله حذفی این رقابت‌ها شود.

ایران روز جمعه این هفته در مرحله یک چهارم نهایی این رقابت‌ها در کانبرا با عراق تیم دوم گروه “دی” بازی می کند.

عراق با دو گل یونس محمود و احمد یاسین فلسطین را شکست داد و پس از ژاپن به عنوان تیم دوم راهی مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا شد.

تیم ملی در بازی دوستانه پیش از آغاز جام ملت‌های آسیا عراق را با تک گل سردار آزمون شکست داده بود.

footballژاپن روز جمعه باید با امارات تیم دوم گروه C بازی کند.

کارلوس کی‌روش پیش از بازی ایران و امارات پیش بینی کرده بود که هیچ کدام از دو تیم برای مساوی بازی نخواهند کرد.

امارات از ابتدای مسابقه با در اختیار گرفتن میانه زمین و پاس‌های کوتاه قصد داشت با باز کردن دفاع منسجم و پرتعداد ایران موقعیت گلزنی ایجاد کند ولی تاکتیک بسته کارلوس کی‌روش مانع از ایجاد موقعیت مناسب برای بازیکنان امارات شد.

ایران بازی را با چهار تغییر نسبت به مسابقه مقابل قطر آغاز کرد، علیرضا جهانبخش، وحید امیری، سروش رفیعی و خسرو حیدری به جای اشکان دژاگه، احسان حاج صفی، مسعود شجاعی و وریا غفوری در ترکیب قرار گرفته بودند.

علیرضا جهانبخش که عملکرد بسیار خوبی در تیم باشگاهی خود یعنی ان ای سی نایمخن داشته، در دقیقه ۱۸ بازی می‌توانست ایران را پیش بیندازد، اما ضربه سر او از داخل محوطه جریمه از بالای دروازه به بیرون رفت.

اما بهترین موقعیت گلزنی ایران در پایان نیمه اول روی یک ضربه کرنر به دست آمد، علیرضا جهانبخش بار دیگر روی ارسال از کرنر تاثیر گذاشت و توپ در مقابل تیرک دوم به سردار آزمون رسید ولی ضربه سر او پس از برخورد به مدافع امارات به کرنر رفت.

امارات در نیمه دوم دو بار روی پاس‌های عبدالرحمن موقعیت گلزنی پیدا کرد ولی علی مبخوت و عبدالعزیر صنقور نتوانستند از این فرصت‌ها به خوبی استفاده کنند.

کارلوس کی‌روش در نیمه دوم با آوردن، رضا قوچان نژاد و اشکان دژاگه سرعت تیم ایران را افزایش داد. فشار ایران در دقایق آخر بازی روی دروازه امارات بیشتر شد و در نهایت رضا قوچان نژاد پس از بازگشت توپ به محوطه جریمه توسط آندرانیک تیموریان با یک ضربه سر تمام کننده گل پیروزی ایران در دقیقه ۹۲ بازی بود.

بنجامین ویلیامز قضاوت بازی ایران و عراق را در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا بر عهده خواهد داشت.

این داور استرالیایی در مرحله مقدماتی قضاوت بازی ایران و بحرین را برعهده داشت. در آن بازی اعتراض‌های کارلوس کی‌روش به نحوه داوری آقای ویلیامز در نهایت باعث شد کنفدراسیون فوتبال آسیا سرمربی تیم ملی ایران را ۳ هزار دلار جریمه کرد.